اخبار

باگ SwiftKey می تواند اطلاعات شخصی کاربران را فاش کند

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین قابلیت های کیبورد محبوب SwiftKey، بخش پیش بینی کلمات است که در اکثر موارد خارق العاده عمل می کند. اما به نظر می رسد که اخیراً برخی از کاربران متوجه اختلالاتی در این سیستم شده اند و کشف کرده اند که SwiftKey پیش بینی های کاملاً غیر مرتبطی به آنها ارایه می دهد که در واقع این پیش بینی ها و اطلاعات مربوط به سایر کاربران هستند.
بر اساس آخرین گزارشات، تعدادی از کاربران SwiftKey متوجه شده اند هنگامی که در حال ورود به حساب کاربری خود در بخش لاگین وب سایت های مختلف هستند، این کیبورد آدرس ایمیل های ناشناس را به آنها پیشنهاد می دهد. حتی به گزارش برخی از این کاربران، تماس هایی از سوی افراد ناشناس برقرار شده و این افراد ناشناس مدعی بوده اند که شماره آنها را از بخش پیش بینی متنی SwiftKey به دست آورده اند.
بعد از مدتی مشخص شد که این مشکل به دلیل وجود یک باگ در بخش سرویس های همگام سازی SwiftKey ایجاد شده است. SwiftKey طی یک پست در وبلاگ اختصاصی خود اعلام کرد که از این مشکل باخبر شده است و توانسته سرویس های همگام سازی ابری را غیر فعال کند. علاوه بر این، پیشنهادات ایمیلی نیز حداقل تا زمانی که مشکل برطرف شود، غیر فعال شده اند. این یعنی فعلاً مدل زبانی SwiftKey شما نیز از کلمات استفاده شده پشتیبان گیری انجام نمی دهد.
ظاهراً این مشکل سراسری نبوده که بخواهیم نگران آن باشیم. SwiftKey مدعی شده که تنها تعداد اندکی از کاربران با چنین باگی روبرو شده اند اما این شرکت کاربران را تشویق کرده تا در صورت مواجه شدن با مشکلات مشابه، به توسعه دهندگان اطلاع دهند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا