اخبار

با اسمارت لنزهای سونی، تنها با یک چشمک به عکسبرداری و فیلم برداری بپردازید

سونی یک پتنت جدید برای لنزهای تماسی به ثبت رسانده که از قابلیت های تکنولوژیک حیرت آوری بهره می برند. به نظر می رسد که این حرکت سونی در راستای پیروی از بزرگان صنعت تکنولوژی مانند گوگل و سامسونگ باشد چرا که این دو شرکت نیز چندی پیش به معرفی پتنت های مشابهی پرداخته اند.
گوگل دو سال پیش از پروژه لنزهای تماسی خود پرده برداشت که با هدف ردیابی میزان قند خون بیماران دیابتی تهیه شده بود. حدود سه هفته پیش نیز سامسونگ یک پتنت مشابه را در یک شرکت پتنتی کره ای به ثبت رساند که لنز تماسی هوشمند سامسونگ توانسته یک دوربین کوچک را در خود جای دهد که با پلک زدن کنترل می شود.
از سوی دیگر سونی نیز با علاقه مندی مشابهی در تکنولوژی پوشیدنی ها، یک پتنت جدید را در آمریکا و شرکت علائم تجاری برای لنزهای تماسی مجهز به دوربین به ثبت رسانده است.
این لنزهای تماسی قادر هستند به تصویر برداری و فیلم برداری بپردازند و همچنین تصاویر ثبت شده را نیز برای کاربران به نمایش دربیاورند.
در توضیحات این پتنت که هنوز به تایید نرسیده آمده است که لنزها قابلیت ثبت تصاویر با حرکت پلک چشم یا چشمک زدن را دارا هستند. مکانیزم ذخیره سازی داخلی این پتنت همان نکته ایست که پتنت سونی را از سایر پتنت های مشابه شرکت هایی مانند سامسونگ متمایز می کند.
لنزهای تماسی سامسونگ نیازمند این هستند که تصاویر ثبت شده را به دستگاه دیگری مانند اسمارت فون منتقل کنند. چنین روندی باعث می شود که پتنت سونی جذاب تر از پتنت سامسونگ باشد چرا که به قابلیت های ذخیره سازی داخلی مجهز است و دیگر نیازی به طی کردن مراحل انتقال تصاویر به یک دستگاه دیگر نیست.
پتنت های سونی یک صفحه نمایش را شامل می شوند که با استفاده از سنسور شیب می توانند کنترل های اضافی را فعال کند. به علاوه این لنزها می توانند کنترل گشادگی دیافراگم، فوکوس اتوماتیک و تثبیت کنندگی تصویر را در دست بگیرند تا از تار شدن عکس که احتمالاً به سبب حرکت مردمک ایجاد می شود جلوگیری کنند.
طبق راهنمای پتنت جدید سونی:

این لنز تماسی بر اساس اجزای فاش شده در شایعات، به قابلیت تصویر برداری مجهز است و می تواند کنترل تصویربرداری از پیش تعیین شده را مطابق با چشمک زدن و یا به دلخواه کاربر در دست بگیرد.
این باعث می شود که این لنزهای تماسی هوشمند کارایی به شدت بهبودیافته ای داشته باشند. جالب است بدانید که تاریخ ثبت پتنت US20160097940 سونی به دوم می سال ۲۰۱۳ بازمی گردد. این یعنی سونی مدت هاست که روی این تکنولوژی جدید کار می کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا