اخبار

با تلفن فیبری گوگل آشنا شوید

Screen+Shot+2016-03-29+at+10.58.15+AM
از نظر عملی، شاید فقط پدربزرگ‌ها هنوز از خطوط تلفن عادی استفاده کنند! اما این حقیقت باعث نشده است که گوگل سرویس تلفن خود را معرفی نکند. دعوت‌نامه‌های مخفی برای این سرویس در ژانویه ارسال شده بودند، اما روز سه‌شنبه، گوگل از تلفن فیبری خود (Google Fiber Phone) رونمایی کرد که همانند سرویس موبایلی فی کار می‌کند. اضافه‌شدن این سرویس به سرویس‌های گوگل اجازه می‌دهد که با سرویس‌های سه‌گانه شرکت‌های دیگر، که شامل تلویزیون، اینترنت و خط موبایل است، رقابت کند.
این سرویس که ۱۰ دلار در ماه قیمت دارد، این امکانات را ارایه می‌دهد: تماس‌ نامحدود محلی و ملی (برای تماس‌های بین‌المللی نرخ گوگل ویس محاسبه می‌شود)، کالر آی‌دی، خط ۹۱۱ (موارد اورژانسی) و زیر نویس برای voicemail. اگر دارای خط تلفن نیز هستید، آزاد هستید که آن را حفظ کنید یا یک شماره جدید انتخاب کنید. البته چیزی که از گوگل دریافت خواهید کرد، تلفن معمولی نخواهد بود، بلکه یک جعبه تلفن VOIP است که پلی خواهد بود بین خط تلفن معمولی و خط تلفن فیبری شما. از آنجایی که این خط تلفن عملا در سرویس ابری خواهد بود، شما می‌توانید که تمام تماس‌های خود را به گوشی موبایل فوروارد کنید و این ویژگی، قابلیت فیلتر اسپم‌ها و حالت مزاحم نشو نیز دارد.
متاسفانه، این سرویس فقط در بعضی از شهرها آغاز خواهد شد و در ادامه فقط به شهرهایی خواهد آمد که سرویس فیبری گوگل در آن وجود داشته باشد. گوگل تنها سرویسی نیست که این کار را انجام می‌دهد و تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ ماهواره‌ای و کابلی و مخابراتی، این سرویس را ارایه می‌دهند، اما سرویس گوگل از همه ارزان‌تر است.
ارایه این سرویس، به این معنا است که گوگل باید از قوانین ایالتی و فدرالی درباره تلفن‌های ثابت پیروی کند و یکی از دلایل تاخیر این سرویس نیز همین بوده ولی بنظر می‌رسد که گوگل نظر خود را عوض کرده است. البته بعضی از تکنولوژی‌ها همیشه باقی خواهند ماند، هر اندازه هم که تکنولوژی‌های جدید به بازار بیایند. شاید تلفن ثابت نیز از همین تکنولوژی‌ها باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا