اخبار

با قابلیت های جدید سیری که بسیار متنوع هستند آشنا شوید

مدتی پیش شرکت اپل در مراسم WWDC اقدام به معرفی جدیدترین نسخه سیستم عامل خود برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ کرد. در میان انبوه امکانات جدید، توانایی‌های دستیار صوتی اپل نیز افزایش یافته و در این مقاله قصد داریم به برخی قابلیت های جدید سیری در iOS 10 نگاهی داشته باشیم.
اپل به هنگام معرفی آیفون ۶ اس (iPhone 6s) و آیفون ۶ اس پلاس (iPhone 6s Plus) از قابلیت جدید و بسیار کارآمدی برای سیری رونمایی کرد، یعنی امکان فعال کردن سیری تنها با گفتن عبارت «Hey Siri». بدین ترتیب نیازی به فشردن دکمه هوم نخواهد بود و کاربر می‌تواند از فاصله ۱۰ متری نیز با سیری به گفت و گو بپردازد.
اهالی کوپرتینو در مراسم WWDC کیت مربوط به سیری را در اختیار توسیعه دهندگان شخص ثالث قرار دادند و حالا سازندگان اپلیکیشن می‌توانند امکان دسترسی سیری به محتوای محصولشان را فراهم کنند. با این اوصاف قابلیت «هی سیری» تبدیل به ویژگی پیش پا افتاده‌ای می‌شود که پایه گذار قابلیت‌های هیجان انگیز آینده سیری است.
پس از دانلود و نصب نسخه دهم از iOS، شما می‌توانید بدون لمس نمایشگر از سیری بخواهید که درخواست تاکسی شما را در اپلیکیشن اوبر (Uber) یا لیفت (Lyft) به ثبت برساند. تنها کافیست مقصد خود را به سیری اطلاع دهید و سپس در عرض چند دقیقه، تاکسی در مقابل شما خواهد ایستاد. این فقط یکی از قابلیت های جدید سیری در iOS 10 خواهد بود که برای مکان‌های تحت پوشش این دو اپلیکیشن، کارایی زیادی خواهد داشت. ناگفته نماند عملکرد سیری محدود به دو برنامه یاد شده نخواهد بود و می‌توان از سرویس‌های تاکسی تحت اپلیکیشن وطنی نیز بهره برد.
 

قابلیت های جدید سیری

قابلیت های جدید سیری

در نسخه‌های پیشین iOS، برقراری تماس صوتی یا ویدیویی تحت پوشش سیم کارت مورد استفاده کاربر امکان پذیر بود. اما در iOS 10 شما می‌توانید با دستور دادن به سیری به برقراری تماس ویدیویی اسکایپ (Skype) یا وانج (Vonage) بپردازید، باز هم بدون اینکه دیوایستان را لمس کنید.
 
قابلیت های جدید سیری
مورد مهم و جدیدی که جزو قابلیت های سیری در نسخه جدید iOS محسوب می‌شود، امکان برداشت از حساب بانکی و واریز به حساب بانکی آشنایانتان است. تصور کنید چک بانکی شما تا دقایقی دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد و سرمایه کافی در حسابتان ندارید. مراجعه به بانک و انتقال وجه به حساب مورد نظر نیز امری زمانبر بوده و ممکن است قبل از آن چک شما به اجرا در آید. در چنین موقعیتی، شما می‌توانید با استفاده از سیری و دستور دادن به آن، در کمترین زمان از حساب موردنظر به حساب دیگر پول واریز کنید. همچنین به هنگام خرید از فروشگاه‌ها، سیری می‌تواند بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن‌های گوناگون یا استفاده از فناوری NFC، مبلغ پرداختی شما را به حساب فروشنده واریز کند.
از دیگر قابلیت های جدید سیری می‌توان به امکان دیکته کردن پیام به مخاطبین شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و واتس اپ اشاره کرد و تنها با ذکر نام مخاطب و پیام مورد نظر، می‌توانید به مکالمه با دوستتان بپردازید.
نسخه دهم از سیستم عامل محبوب iOS احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
 

 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا