آموزش و ترفنداخبار

با لپ تاپ خیس شده ی خود چه کنیم ؟!

با توجه به مطالعات انجام شده توسط ارائه دهنده ی بیمه ی لپ تاپ Protrsure ، مایع ریخته شده روی لپ تاپ در رتبه ی چهارم صدمات وارده به کامپیوترهای قابل حمل قرار دارد . موضوع قابل بحث این است که برای پخش مایع و قرار گرفتن آن روی لپ تاپ شما ، تنها چند ثانیه قرصت باقی ست تا باتری لپ تاپ را خارج کرده و آداپتور را از برق جدا کنید . اگر هر چه سریعتر این کار را انجام دهید ، شانس خود را برای نجات لپ تاپ خود و جلوگیری از اتصال کوتاه افزایش داده اید .
۱  خشک شدن با جریان هوا
اگر تها چند قطره از آب معمولی روی لپ تاپتان ریخته شده است ، ساده ترین روش این است که اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود . لپ تاپ را به صورت وارونه و باز قرار دهید به طوریکه هوا در اطراف صفحه کلید آن جریان یابد .
همچنین شما می توانید آن را در مقابل پنکه قرار دهید . از گرما استفاده نکنید ، زیرا هوای گرم می تواند قطعات پلاستیکی داخل دستگاه را ذوب کند . پس از اینکه تقریبا به مدت ۲ روز اجازه دادیم دستگاه خشک شود ، بعد از چک کردن نهایی آن ، می توانید باتری را دوباره وصل کرده و دستگاه را راه اندازی کنید .
۲  استفاده از رطوبت گیرها
اگر مایع به عمق قسمت های داخلی از لپ تاپتان نفوذ کرده است ، شما می توانید از یک رطوبت گیر استفاده کنید ؛ مانند ژل سیلیکا که اغلب در کنار محصولات جدید برای خشک نگه داشتن آنها قرار داده می شود یا مقداری برنج خام .
همچنین شما نیاز به یک ظرف به اندازه ی کافی بزرگ جهت نگهداری لپ تاپ خود دارید ( ظرف پلاستیکی بزرگ دردار یا یک کیسه زباله و نوار چسب ) که باید کاملا مهر و موم شده ، تا مانع از نفوذ رطوبت خارجی به داخل آن شود . بعد از پر کردن ظرف با برنج کافی که کاملا روی لپ تاپ را بپوشاند ، درب آن را محکم ببندید و آن را برای دو روز در گوشه ای بگذارید . یادتان باشد قبل از روشن کردن لپ تاپ ، با پارچه ای نرم آن را کاملا تمیز کنید .
۳  خارج کردن کیبورد
آسیب پذیرترین نقطه از لپ تاپ به هنگام ریختم مایع روی آن ، کیبورد می باشد و ممکن است شما برای دسترسی به تمام مایع ریخته شده روی لپ تاپ احتیاج به خارج کردن کیبورد پیدا کنید . ابتدا شروع به جمع آوری و پاک کردن مایع ریخته شده از روی سطح کامپیوتر کنید .
پس از خارج کردن کیبورد با توجه به دستورالعمل های موجود در بخش پشتیبانی وب سایت سازنده ی لپ تاپ ، شما باید به پاک کردن مایع باقی مانده و استفاده از پاک کننده های ملایم که روی یک پارچه اسپری کرده اید ، اقدام کنید و کار را به اتمام برسانید .
۴  الکل
اگر کامپیوتر شما به طور کامل در مایعی غیر از آب غوطه ور شده باشد ، روش پاک کردن سطحی احتمالا جهت تمیز کردن تمام درزها و شکاف ها کارساز نخواهد بود . از الکل خالص یا الکل ایزوپروپیل ۹۹ درصد برای جابجایی با مایع استفاده کنید . اگر از الکلی که خلوص آن پایین باشد استفاده کنید ، در هنگام تبخیر ممکن است مقداری از آن باقی بماند . در یک ظرف بزرگ ، لپ تاپ خود را برای چند دقیقه داخل الکل خالص قرار دهید تا کاملا به همه اجزای آن داخل شود. پس از خارج کردن لپ تاپ از محلول الکل ، برای دو روز به آن اجازه دهید تا کاملا خشک شود . ۵. جداسازی قطعات لپ تاپ اگر تمام راه ها با شکست مواجه شد ، شما با تکیه بر اعتماد به نفس در توانایی فنی خود ، می توانید قطعات لپ تاپ خود را از هم جدا کرده و آن را تمیز کنید .
این را بدانید که احتمال خطر آسیب بیشتر وجود دارد ، پس با احتیاط ، دستورالعمل هایی که روی وب سایت تولید کننده وجود دارد را دنبال کنید . بعد از جداسازی اجزای لپ تاپ ، هرگونه مایع باقی مانده را با پنبه ای آغشته به الکل ایزوپروپیل ۹۹ درصد پاک کنید . دستگاه باید برای ۴۸ ساعت قبل از سرهم کردن قطعات و روشن کردن آن خشک شود.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا