اخبار

برنامه ی Open Office احتمالا به خاطر کمبود توسعه دهنده تعطیل شود

برنامه ی OpenOffice که به عنوان یکی از جایگزین های مایکروسافت آفیس به حساب می آمد، در وضعیت خوبی به سر نمی برد و احتمال دارد دیگر تولیدش ادامه پیدا نکند.
آقای دنیس همیلتون، نائیب رئیس داوطلب این برنامه یک نامه با مضمون “بازنشستگی…به احتمال بسیار زیاد” برای لیست ایمیل های این پروژه ارسال کرده است، چون توسعه دهندگان و سازندگان داوطلب بسیار کمی برای این برنامه وجود دارد. بنا به گزارش سایت Ars Technica، بسیاری از توسعه دهندگان همکار این برنامه پس از شروع پروژه ی LiberOffice به این برنامه مهاجرت کردند و آپدیت های متوالی بسیاری برای این برنامه منتشر می شود. این کمبود نیرو بر قدرت مقابله ی تیم با آسیب پذیری های امنیتی تاثیر منفی گذاشته و باعث نا امن شدن برنامه شده است. او نوشته است که: “در مورد Apache OoenOffice، نیاز داریم تا آسیب پذیری های امنیتی را رفع کنیم.”
به عنوان مثال، اوپن آفیس در ماه جولای کاربرانش را از وجود یک حفره ی امنیتی با خبر کرد اما هیچ نسخه ی آپدیت شده ای را برای رفع این حفره منتشر نکرد. به جای آن، تیم سازنده پیشنهاد تغییر به مایکروسافت آفیس و یا لیبر آفیس را داد و یک هاتفیکس را منتشر کرد که تا یک ماه باید آن را نصب می کردید. هملتون توضیح داد که خاموشی این برنامه چگونه اتفاق خواهد افتاد و درباره ی نابودی حساب های کاربری این پروژه در شبکه های اجتماعی توضیحاتی را نیز ارائه کرد. البته همه ی افراد قطع امیدواری نکرده اند و این جای خوشحالی دارد. یکی از مشارکت کنندگان به نام فیلیپ ژودس در پاسخ به ایمیل ارسالی برایش گفته است که تیم سازنده بهتر است به جای فکر کردن به تعطیلی پروژه به دنیال راه حلی برای رفع حفره های امنیتی باشد.
 

منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا