اخبار

بلک بری به لطف گوشی هوشمند پریو به سود دهی رسید

مدت زیادی بود که کمپانی بلک بری با مشکلات مالی و نتایج بسیار بد فروش دست و پنجه نرم می کرد.در واقع ورود پلتفرم قدرتمند اندروید و محبوبیت آن باعث شد تا گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی بلک بری ، دیگر مورد توجه کاربران قرار نگیرند.همین موضوع باعث شد تا بلک بری هم سرانجام مجبور به استفاده از اندروید و تولید گوشی با این سیستم عامل شود.بلک بری پریو ( Blackberry Priv ) اولین گوشی اندرویدی این کمپانی ، مدتی قبل روانه بازار شد و حالا گزارشی منتشر شده که نشان از بازگشت بلک بری به سود دهی دارد.
آخرین گزارش مالی این شرکت که مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ است نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی ارزش سهام و کاهش ضرر و زیان کلی است. چنین آماری در نتیجه بازاریابی استراتژیک و سرمایه گذاری در بخش های فروش سخت افزار و نرم افزار به دست آمده است و همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد بخش عمده موفقیت را می توان به حساب اولین تلفن اندرویدی این شرکت یعنیBlackberry Prive نوشت.

مشخصات فنی گوشی بلک بری پریو ( BlackBerry Prive ) :

  • نمایشگری ۵٫۴ اینچی از نوع خمیده که با گوریلا گلس ۴ محفاظت می شود
  • تراشه اسنپدراگون ۸۰۸ ( پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 418 )
  • ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و شیار کارت حافظه MicroSD با قابلیت پشتیبانی تا ظرفیت ۲ ترابایت
  • دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی Schneider-Kreuznach که دارای قابلیت تثبیت کننده نوری تصاویر ( OIS ) نیز می باشد – دوربین ۲ مگاپیکسلی
  • در جلو برای گرفتن تصاویر سلفی و مکالمات تصویری
  • باطری با ظرفیت ۳۴۱۰ میلی آمپر ساعت که به صورت ترکیبی تا ۲۲ ساعت و نیم دوام می آورد
  • ضخامت این گوشی ۹٫۴ میلی متر و وزن آن ۱۹۲ گرم می باشد

blackberry-priv-review-02233
در کنار این دستگاه، سیاست های جدید بلکبری در بخش لایسنس ها نیز در مثبت شدن عملکرد کمپانی بی تاثیر نبوده است. درآمدهای بلکبری از بخش نرم افزاری در طول این بازه زمانی به دو برابر افزایش یافته و درآمد دستگاه های موبایلی نیز از ۲۰۱ میلیون دلار به ۲۱۴ میلیون دلار رسیده است. همین روند مثبت باعث شده جان چن، مدیر اجرایی شرکت، اعتقاد داشته باشد در سال مالی ۲۰۱۷ آنها به سوددهی پایداری خواهند رسید.
مدل Priv کمپانی بلک بری در طول شش ماهه گذشته بیش از یک میلیون و پانصد هزار عدد فروش داشته و باعث افزایش درآمد ۷۵ میلیون دلاری شرکت شده است. همین اتفاق باعث شده مدیران بلک بری روی اندروید سرمایه گذاری گسترده تری داشته باشند و در آینده به طور یقین شاهد عرضه تلفن های اندرویدی بیشتری با برند بلکبری خواهیم بود.
نظر شما درباره آینده بلکبری چیست؟
منبع : phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا