اخبار

به روز رسانی رسمی ویندوز ۱۰ با قابلیت های جدید ۱۲ مرداد عرضه می شود

شرکت مایکروسافت اعلام کرد: به روز رسانی رسمی ویندوز ۱۰ با عنوان به روز رسانی سالگرد در روز ۱۲ مرداد به صورت رایگان برای تمامی دستگاه های مجهز به ویندوز ۱۰ عرضه می شود.
ویندوز ۱۰ در بین سایر نسخه های ویندوز بیشترین سرعت رشد کاربر را دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیون نفر این سیستم عامل را روی دستگاه های خود نصب نموده اند. به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ دارای قابلیت های جدیدی همچون نرم افزار Windows Ink، نسخه جدید کورتانا، نسخه جدید مرورگر Microsoft Edge با سرعت و قدرت بیشتر، قابلیت های امنیتی پیشرفته، قابلیت های جدید برای بازی های رایانه ای و نهایتا قابلیت هایی برای کلاس های درس مدرن است. همچنین مایکروسافت برای کمک به تاجران و صاحبان کسب و کار، جهت مقابله با تهدید های امنیتی جدید، دو قابلیت جدید امنیتی معرفی کرده است که شامل indows Defender Advanced Threat Protection و Windows Information Protection می شود.
“تری میرسون”، معاون اجرایی مایکروسافت می گوید: هنگامی که ما ویندوز ۱۰ را معرفی کردیم، چشم انداز ما فقط به ارائه بهترین و ایمن ترین نسخه ویندوز محدود نبود، بلکه ما میخواستیم تجربه ای را به وجود آوریم که همیشه در حال بهبود و ارتقا باشد. به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ (Windows 10 Anniversary Update) نمونه بارزی از این موضوع است و ما به دنبال این هستیم که حتی در آینده آن را بیشتر پیشرفت دهیم.
 

قابلیت های جدید ارائه شده در این به روز رسانی چیست؟

به روز رسانی جدید ویندوز ۱۰ سرشار از نوآوری های جدیدی است که به خلاقیت و سازندگی هر چه بیشتر کاربران کمک کرده، امنیت ارتباطات آنلاین را فراهم نموده و همچنین کاربران را سرگرم می کند.
 

قابلیت های امنیتی بیشتر برای ایمن ترین ویندوز

به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ برای همه کاربران امکان بهبود و بهینه سازی برنامه های امنیتی Windows Hello و Windows Defender را فراهم می کند.
کاربران با استفاده از Windows Hello می توانند به سطح امنیتی بالایی دست پیدا کرده و برای ورود به ویندوز، باز کردن نرم افزار ها و یا باز کردن وب سایت ها از سیستم احراز هویت بیومتریک (مانند اسکن اثر انگشت یا عنبیه) استفاده کنند. همچنین مرورگر Microsoft Edge اولین مرورگری خواهد بود که به صورت پیش فرض از سیستم احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می کند.
ضد بد افزار Windows Defender نیز دارای قابلیت های جدیدی همچون امکان برنامه ریزی برای اسکن دوره ای سیستم و ارائه اطلاعیه (نوتیفیکشن) و خلاصه ای از اسکن انجام شده پس از انجام آن خواهد بود.
 
Windows-Hello-Windows-10-main
 
علاوه بر این دو قابلیت، کاربران صاحب کسب و کار نیز که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند به دو ویژگی سودمند دیگر دسترسی خواهند داشت:
سیستم Windows Defender Advanced Threat Protection به گونه ای طراحی شده است که بتواند حملات مخرب را شناسایی کرده و آن ها را بررسی نموده و پاسخ دهد. این سیستم توسط مجرب ترین کارشناسان امنیتی، از جمله محققان امنیتی شرکت مایکروسافت پشتیبانی می شود.
سیستم Windows Information Protection نیز با جداسازی اطلاعات شخصی از اطلاعات سازمانی از لو رفتن اطلاعات به صورت تصادفی جلوگیری کرده و از داده های شرکت های بزرگ در هر مکانی محافظت می کند.
 

Windows Ink

این نرم افزار که برای به حداکثر رساندن ظرفیت استفاده از قلم های ویندوز طراحی شده است، به کاربران امکان می دهد روی صفحه نمایش دستگاه خود مانند یک تکه کاغذ یادداشت گذاری کنند. این نرم افزار با مایکروسافت آفیس و دیگر نرم افزار هایی مثل مرورگر مایکروسافت اج و Maps یکپارچه سازی شده است و شما می توانید در همه آن ها یادداشت بنویسید.
 
maxresdefault
 

بهبود و ارتقای کورتانا

بهترین دستیار دیجیتال جهان با امکان دسترسی به لاک اسکرین ویندوز، ضبط و به یادآوری بیشتر اطلاعات و هماهنگ سازی بین دستگاه های مختلف قدرت بیشتری نسبت به گذشته پیدا خواهد کرد.
 
cortanahero+copy
 

بهبود مصرف انرژی، افزایش افزونه ها و تغییر ساختار دسترسی مرورگر Microsoft Edge

به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ با کاهش مصرف نیروی پردازنده، مصرف کمتر رم و به حداقل رساندن فعالیت های در حال انجام در پس زمینه، Microsoft Edge را به یکی از کم مصرف ترین مرورگر ها تبدیل می کند. افزونه های Microsoft Edge مانند Pin it Button و Amazon Assistant نیز در ویندوز استور قابل دریافت خواهند شد. معماری دسترسی جدید Microsoft Edge همچنین از استاندارد های جدید وب مثل HTML5، CSS3 و ARIA پشتیبانی می کند. در این به روز رسانی ساختار و محتوای صفحات به یاری فناوری های کمکی با وضوح بیشتری به نمایش در می آید. نمایش صفحات وب در “حالت کنتراست بالا” امکان مشاهده کامل متون را فراهم کرده و تجربه کار با مرورگر را بهبود می دهد.
 

تجربه بهتر بازی های ویدیویی

با استفاده از Xbox Play Anywhere ، گیمر ها قادرند با خرید یک بازی آن را به صورت مشترک هم در رایانه خود با ویندوز ۱۰ و هم در Xbox One با قابلیت اشتراک پیشرفت بازی در هر دو دستگاه بازی کنند. هر عنوان بازی جدیدی که توسط استودیو مایکروسافت (Microsoft Studios) عرضه شود از Xbox Play Anywhere پشتیبانی می کند و می توان به راحتی از طریق ویندوز استور در ویندوز ۱۰ و Xbox One به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین کورتانا اکنون برای Xbox One نیز در دسترس است و به کاربر در یافتن بازی های جدید، دوستان و انجام کارهای مشترک کمک می کند. ویژگی هایی همچون امکان انتخاب زبان مورد نظر مستقل از موقعیت کاربر و همچنین پخش موسیقی در پس زمینه که هر دو توسط کاربران بار ها در خواست شده بود، به همراه به روز رسانی سالگرد برای Xbox One عرضه می شود.
 
xbox-play-anywhere-100665901-large
 

قابلیت های جدید برای مدارس مدرن

یک نرم افزار جدید مخصوص کلاس های درس همراه با به روز رسانی سالگرد ارائه خواهد شد که به معلمان امکان می دهد با سه گام آسان سیستم خود را راه اندازی کنند. برای مدارسی که از قابلیت های فناوری اطلاعات بهره مند هستند، به روز رسانی جدید امکان شبکه سازی گسترده رایانه ها را در مدت زمان کوتاه فراهم می نماید.
این به روز رسانی در روز دوم آگوست (۱۲ مرداد) برای افرادی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند عرضه خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا