اخبار

بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری کاخ سفید برای توسعه فناوری نسل پنجم

کاخ سفید بودجه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری به توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه اختصاص داده است. این کار مبتنی بر سیاست گذاری اوباما در حوزه خدمات پرسرعت اینترنتی است.

به گزارش از اینفورمیشن ویک، دولت آمریکا امیدوار است با این کار راه برای استفاده از مزایای فناوری نسل پنجم و از جمله اینترنت اشیا هموار شود.
رهبری اجرای این طرح بر عهده بنیاد ملی علوم آمریکا خواهد بود و ظرف یک دهه آینده اجرا می شود. از این طریق تحقیقات پیشرفته ای در حوزه بی سیم اجرا می شود و پلاتفورم های نسل پنجم به طور آزمایشی در چند شهر بزرگ ایالت متحده برپا می شوند.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با رای خود در ۱۴ جولای راه را برای اجرای برنامه هایی از این دست هموار کرده است. بر این اساس دولت آمریکا به اولین دولت در جهان مبدل شد که طیف های فرکانسی گسترده ای را برای استفاده شرکت های مخابراتی در دسترس قرار داده است.
استفاده از فرکانس های مصوب جدید دسترسی سریع تر به اینترنت را با کیفیت بالاتر و برای استفاده از خدمات متنوع تر تسهیل می کند. در جریان ریاست جمهوری هشت ساله اوباما ارتباطات بی سیم پرسرعت در این کشور توسعه زیادی یافته و بیش از ۹۰ درصد مردم آمریکا تحت پوشش خدمات نسل چهارم مخابراتی قرار گرفته اند. هر چند سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا بالاتر از آمریکاست.
 
منبع : فارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا