اخبار

بیش از ۳۰ درصد کاربران ویندوز ۱۰ از مرورگر اج استفاده می‌کنند

مایکروسافت اج‌، مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰، در ماه گذشته سهم بیشتری از کاربران و درصد استفاده بازار مرورگرها را تصاحب کرد. بنابر اعلام شرکت Net Applications، سهم کاربران اج در ماه فوریه ۵ درصد افزایش داشته و به ۳۰٫۷ درصد رسیده است. این در حالی است که سهم این مرورگر در ماه ژانویه، ۲۶ درصد بوده است. این اولین افزایش از زمان معرفی ویندوز ۱۰ در جولای ۲۰۱۵ است. تا قبل از فوریه،‌ Net Applications کاهش مداوم ماهیانه سهم اج را گزارش می‌داده است.
منبع دیگر یعنی Digital Analytics Program، نیز افزایش سهم اج را نشان می‌دهد، هر چند این افزایش کمتر از مقدار Net Applications است. بنابر گفته‌های این شرکت، سهم اج، ۰٫۵ درصد نسبت به ماه ژانویه افزایش داشته و به ۲۴٫۹ درصد رسیده. البته این شرکت از ۴۰۰۰ وب‌سایت و ۴۰۰ دامنه مختلف دولت آمریکا برای محاسبات خود استفاده کرده است.
 
edges-share-of-all-win10-100648822-large.idge
 
StatCounter یک شرکت تحلیلی ایرلندی است که میزان کاربران اج در ایالات متحده را ۱۷٫۱ درصد اعلام می‌کند که افزایشی ۰٫۳ درصدی نسبت به قبل دارد. بنابر داده‌های این شرکت، کاربران بین‌المللی اج در ماه فوریه هیچ افزایشی نداشته است و سهم آن، ۱۳٫۱ درصد باقی مانده است.
با اینکه این داده‌ها نشان از افزایش کاربران اج می‌دهد، این اعداد شاید در تضاد با انتظاراتی باشد که از یک مرورگر پیش فرض وجود داشته است. به عنوان مثال، سافاری، مرورگر پیش‌فرض مک، دوسوم سهم کاربرانی که از مک استفاده می‌کنند را در اختیار دارد.
عواملی که در این بی‌تفاوتی نقش دارند، مشخص نیست، ولی شاید بتوان چند عامل را مهم‌تر از بقیه دانست. اولین عامل،‌ کارایی ناتمام اج است. در حالیکه اکثر مرورگر‌ها از add-on پشتیبانی می‌کنند، اج هنوز از آنها پشتیبانی نمی‌کند. عامل دیگر می‌تواند دیر رسیدن آن و همچنین اجبار کاربران به استفاده از نسخه‌های جدیدتر IE باشد که باعث شد بسیاری از کاربران اینترنت اکسپلورر، به کروم یا دیگر مرورگرها مهاجرت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا