اخبار

تا پایان امسال ۸ میلیون دستگاه دیگر به آمار فروش آیفون ۷ اپل اضافه می‌شود

تحلیل‌گران معتقدند که به لطف مشکلاتی که برای سامسونگ گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاد، اپل می‌تواند به فروش آیفون ۷ (iPhone 7) خود تا پایان امسال، ۸ میلیون دستگاه دیگر را نیز اضافه کند.   
تصمیم سامسونگ برای قطع تولید گلکسی نوت ۷ نمی‌توانست در زمانی بدتر از این انجام شود. این دستگاه که در ابتدا به نظر می‌رسید نقطه قوتی برای بخش گوشی های هوشمند سامسونگ باشد، به یک پاشنه آشیل برای این کمپانی تبدیل شد. گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، بدون شک بهترین گوشی‌های اندرویدی نیمه اول سال جاری بودند و گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) نیز می‌توانست نیمه دوم امسال را برای غول تکنولوژی کره‌ای رویایی کند؛ اما گویا سرنوشت برای سامسونگ به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود.
همه چیز به طرز چشمگیر و عجیبی تغییر کرد. سامسونگ تولید گوشی گلکسی نوت ۷ خود را برای همیشه تعطیل کرد و این کمپانی به مالکان هر دو نسخه از این تبلت اعلام کرد که دستگاه خود را دیگر روشن نکرده و بعد از این هرگز از آن استفاده نکنند. در چنین شرایطی بود که اپل، رقیب سنتی و دیرینه سامسونگ، از فرصت پیش رو به بهترین شکل ممکن بهره برده و فروش آیفون ۷ خود را افزایش داد. شاید ما نتوانیم بالاتر رفتن فروش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را با توجه به اتفاقاتی اخیری که برای نوت ۷ سامسونگ افتاده محاسبه کنیم؛ اما مسلما این کار نباید برای تحلیل‌گران این حوزه چندان هم سخت باشد. برایان وایت (Brian White)، تحلیل‌گر درکسل همیلتون (Drexel Hamilton) در واقع موفق شده تا این عدد را محاسبه کند.
بر اساس گفته‌های وایت، در تقویم سال ۲۰۱۶ او می‌بیند که اپل بتواند به لطف شکست سامسونگ در تولید گلکسی نوت ۷، چیزی در حدود ۸ میلیون دستگاه به فروش آیفون ۷ خود اضافه کند. این تحلیل‌گر معتقد است که حتی بدون کمک اضافی از جانب نوت ۷ سامسونگ نیز آیفون های جدید اپل آن قدر پتانسیل داشتند تا بتوانند به راحتی به چنین فروش بالایی دست پیدا کنند. بازارهایی مانند چین به راحتی می‌تواند فروش بالای آیفون ۷ اپل را تضمین کند.
وایت می گوید؛ بر اساس اطلاعاتی که از ۳۰ فروشگاه خرده‌فروشی در شنزن به دست آمده، فروش آیفون در حال پیشی گرفتن از سایر رقباست. به طور کلی خریداران گوشی‌های هوشمند در چین بیشتر علاقه‌مند به خرید آیفون ۷ پلاس هستند تا آیفون ۷ ! علاوه بر این، مشتریان در این منطقه بیشتر مشتاق به خرید نسخه‌های مشکی رنگ از این دو مدل هستند.
 
برایان وایت، تحلیلگر درکسل همیلتون می‌گوید:

با انتظارات معمولی که از بازار امسال می رفت، سامسونگ می‌توانست تقریبا ۱۰ تا ۱۴ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ را در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به فروش برساند (این دستگاه از ۱۹ آگوست در دسترس بود). ما باور داریم که اپل از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و به فروش آیفون ۷ خود تا پایان امسال، حداقل ۸ میلیون دستگاه دیگر نیز اضافه کند. علاوه بر آن سامسونگ نیز با این شکست مفتضحانه، آسیبی جدی به برند خود وارد کرده است. این یک فرصت بزرگ برای اپل است تا سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهد.
 

اضافه شدن ۸ میلیون گوشی آیفون ۷ به فروش امسال اپل می‌تواند فاصله این دو کمپانی را کمتر کند. امسال برای سامسونگ سال خوشایندی نبود و اعتبار این کمپانی را زیر سوال برد. مسلما اپل این فرصت گران‌بها را به راحتی از دست نخواهد داد. شما غیر از این فکر می‌کنید؟!
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا