اخبار

تبعیت اپل از نظریه دونالد ترامپ

تبعیت اپل از نظریه دونالد ترامپ

دونالد ترامپ به نظر می‌رسد که پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی با دردسرهایی جدید روبرو خواهند بود. یکی از اصلی‌ترین طرح‌های ترامپ، ایجاد خط تولید محصولات آمریکایی در خاک آمریکا بوده است و حال به نظر می‌رسد که اپل به دنبال پیاده‌سازی این طرح است.

شرکت تایوانی فاکسکان به‌عنوان تولیدکننده اصلی محصولات اپل در خاک چین فعالیت می‌کند و بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که مسئولان این غول آمریکایی از متخصصان فاکسکان خواسته‌اند تا امکان انتقال خط تولید به داخل آمریکا را برای آن‌ها برآورد نمایند.

دونالد ترامپ در ماه ژانویه به‌صورت مستقیم اپل را خطاب قرار داده و با لحن بسیار بی‌ادبانه‌ای درباره این شرکت گفت: «ما می‌خواهیم اپل را مجبور کنیم که کامپیوترهای لعنتی و سایر تجهیزات خود را داخل کشور تولید کنند نه بیرون از آن.»

اپل

در این میان دولت بیژینگ به دونالد ترامپ درباره عواقب جنگ تجاری‌ای که به راه انداخته است هشدار داده است و اعلام کرده است که آماده است تا جلوی ورود محصولات آمریکایی به بازار چین را بگیرد. اپل در حال حاضر با افت فروش بسیار شدیدی روبرو است که این افت بیشتر از هر بخش دیگری درزمینهٔ تلفن‌های همراه آن‌ها یعنی آیفون به چشم می‌خورد. از سوی دیگر یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان برای فعالیت این شرکت را می‌توان بازار چین دانست و باید دید که این اقدام مسئولان اپل و رییس‌جمهور جدید و عجیب آمریکا تا چه اندازه می‌تواند موجب سقوط این شرکت شود.

گفته می‌شود که تولید آیفون در خاک ایالات‌متحده موجب خواهد شد تا هزینه ساخت هر دستگاه به میزان حداقل ۳۰ دلار افزایش پیدا کند که این رقم در قیمت نهایی عرضه به‌صورت چند برابر خود را نشان خواهد داد. حتی برخی از افراد معتقدند که این تلاش‌ها تنها در راستای دسترسی داشتن به اطلاعات قابل‌اتکا برای اثبات عدم عملی بودن این انتقال است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا