اخبار

تحلیلگران می گویند پی سی در چند سال آینده، بازار بازی های ویدیویی را تصاحب می کند

از روزی که کنسول های خانگی، پا به عرصه گذاشتند، همواره بحث های زیادی درباره برتری پی سی و یا کنسول های بازی مطرح بوده است و طرفداران هر پلتفرم، سعی دارند تا دیگر گیمرها را نسبت به برتری پلتفرم خود مجاب کنند. حالا یکی از کمپانی های تحلیلی صنعت بازی های ویدیویی می گوید که پی سی گیمرها در سال های آتی، به برتری قابل توجهی نسبت به کنسول گیمرها دست خواهند یافت.
 
اگرچه چند سالی می شود که دیگر پی سی گیمرها، وارد چنین بحث هایی نمی شوند و بیشتر درگیری ها، میان طرفداران کنسول های اکس باکس و پلی استیشن به چشم می خورد، اما تحلیلگران کمپانی DFC Intelligence اعتقاد دارند آینده از آن پی سی خواهد بود و تا چند سال آینده، گیمینگ روی پی سی، بازار بازی های ویدیویی را به تصاحب خود در می آورد. به گفته این کمپانی، دو صنعت واقعیت مجازی و eSports، نقشی اساسی در این تحول ایفا می کنند و فروش عناوین پی سی را به شکل گسترده ای افزایش می دهند.
 
به گفته DFC Intelligence، ارزش و نرخ درآمد صنعت بازی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید که بخش عمده ای از آن، یعنی رقمی در حدود ۳۶ میلیارد دلار، به پی سی و پی سی گیمینگ تعلق دارد. اگر آمار تخمینی این کمپانی درست باشد، باید انتظار داشت که درآمد صنعت پی سی، با رشدی ۸ میلیارد دلاری نسبت به رقم ۲۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۵ مواجه شود.
 
دیوید کول، یکی از تحلیلگران DFC معتقد است که رشد صنعت پی سی، تنها محدود به نرم افزار نخواهد بود و سخت افزار نیز عنصری کلیدی در دستیابی به این موفقیت برشمرده می شود. به عقیده کول، رشد eSports و واقعیت مجازی سبب می شود تا کاربران به خرید پی سی های High End و قدرتمند روی آورند تا نه تنها عناوین جدید را تجربه کنند، بلکه به پای تماشای مسابقات جهانی بازی های ویدیوی از طریق واقعیت مجازی نیز بنشینند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا