اخبار

تراشه هلیو ایکس ۲۰ مدیاتک هم مشکل کنترل حرارت دارد ؟!

بر اساس اطلاعاتی که از طریق برخی منابع چینی منتشر شده است ، تراشه-سیستم روی یک چیپ-مدیاتک هلیو ایکس ۲۰ ( Helio X20 ) ظاهرا دچار مشکلات حرارتی است و درواقع مشکل کنترل حرارت و گرمای بیش از حد که در اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام شاهد آن بودیم ، حالا در پرچم دار جدید مدیاتک یعنی چیپست Helio X20 نیز وجود دارد.
سیستم روی چیپ (SoC) برتر مدیاتک در سال ۲۰۱۶ تراشه Helio X20 خواهد بود که به پردازنده مرکزی ده هسته‌ای مجهز می‌شود. طبق اطلاعات مندرج در نقشه راه مدیاتک برای سال۲۰۱۶ ، مشخص شد که این سیستم روی چیپ طی سه ماه نخست امسال معرفی و عرضه می‌شود. از آنجایی که هم اکنون ماه ژانویه به پایان رسیده و تنها دو ماه دیگر تا پایان سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ باقی مانده، بنابراین طبق اطلاعات ارائه شده نهایتا باید طی ۶۰ روز آینده شاهد رونمایی رسمی از سیستم روی چیپ Helio X20 باشیم.
اما طبق گزارش منابع چینی زبان، ظاهرا مدیاتک در طراحی تراشه Helio X20 با مشکل مشابه‌ای مواجه شده که در سال ۲۰۱۵ شرکت کوالکام و تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ با آن مواجه شده بود. بله متاسفانه منظور مشکل تولید حرارت کنترل نشده و بیش از حد مجاز است. طبق این گزارش، ابتدا سیستم روی چیپ Helio X20 مدیاتک با مشکلات عملکردی در اتصال وای‌فای مواجه بود که خوضیختانه مهندسین این شرک توانستند مشکلات ایجاد شده را به نحو احسن برطرف کنند. اما مشکل جدیدی در عملکرد این تراشه به وجود آمده و به  شکل ویژه‌ای کیفیت و قابلیت‌های پردازشی آن را تحت تاثیر خود قرار داده است. متاسفانه به نظر می‌رسد که پردازنده ده هسته‌ای این تراشه در شرایط بارگذاری اطلاعات سنگین و قرار گرفتن در زیر فشار و استرس کاری، حرارت بیش از اندازه‌ای تولید می‌کند و نهایتا این امر منجر به افت توان عملکرد تراشه می‌شود.
MediaTek-Helio-X20--1
اگر به خاطر داشته باشید کمپانی کوالکام و سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ این شرکت هم با مشکلات مشابه‌ای مواجه شد و این مشکلات به قدری آزاردهنده بود که شرکت‌هایی همچون ال‌جی و سامسونگ از همکاری خود با کوالکام و استفاده از تراشه‌ اسنپدراگون ۸۱۰ این شرکت صرف نظر کردند. حال مشکل مشابه برای مدیاتک و تراشه ده هسته‌ای Helio X20 آن به وجود آمده است. این موضوع در حالیست که کیفیت عملکرد این تراشه نقش بسیار مهمی در بقاء و افزایش درآمدهای شرکت مدیاتک ایفا می‌کند. انتظار داریم که عملکرد این تراشه به شکل فوق‌العاده دقیقی بهینه‌سازی شود و این محصول قابلیت و پتانسیل لازم به منظور رقابت با سیستم روی چیپ‌های برتری همچون اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ را داشته باشد. البته چندی پیش بنچمارک‌هایی از این تراشه ارائه شد که حاکی از توان پایین‌تر عملکردی آن در مقایسه با دو تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ بودند. با این وجود این بنچمارک‌ها رسمی نبودن و نمی‌توان چندان به نتایج آن‌ها اعتماد کرد. در هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم که مدیاتک به منظور رفع مشکلات ایجاد شده در تراشه Helio X20 چگونه عمل می‌کند! آیا مشکلات ایجاد شده منجر به به تعویق افتادن زمان عرضه این تراشه می‌شود یا خیر؟
منبع : gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا