اخبار

تست نظامی عجیب برای اطمینان از استحکام گوشی ها

بسیاری از ماها تجربه افتادن گوشی از دست مان و ضربه خوردن یا شکسته شدن آن را داریم. شکستن قاب، ترک خوردن صفحه نمایش و یا به طور کامل از هم پاشیده شدن، بیشترین احتمال رخ دادن را دارند.
با توجه به تحقیقاتی که کمپانی موتورلا اخیرا در سطح جهانی انجام داده است، نیمی از مردم جهان صفحه نمایش گوشی شان ترک خورده است اما به این موضوع اهمیتی نمی دهند. در واقع تعویض صفحه نمایش بسیار گران است و بیش از ۴۳ درصد مردم با این که تمایل به انجام این کار دارند، به دلیل به بالا بودن هزینه، از انجام آن منصرف می شوند. آن ها از گوشی خود همان طور که هست استفاده می کنند یا در نهایت از شر آن خلاص می شوند.
پس جای تعجب نیست، که بازار فروش گوشی های هوشمند بسیار پررونق است. علاوه بر این، با توجه به تحقیقات ABI در سال گذشته بازار لوازم جانبی تلفن همراه هم با سود ۸۱٫۵ میلیاردی همراه بوده است. سریع ترین رشد فروش در این بازار سهم لوازم محافظتی مانند قاب ها و گلس ها است.
ما موارد مختلفی از اتفاقاتی که ممکن است برای تلفن های همراه رخ دهد را آزمایش کرده ایم، اما می دانیم که حفاظت از خطر سقوط یکی از نگرانی های اصلی برای خریداران است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید گوشی هوشمند خوب و مقاومی خریداری کنید، به آزمون استاندارهای نظامی بر روی جعبه آن توجه کنید. آیا دوست ندارید گوشی داشته باشید که وقتی ناگهانی از دست تان در پیاده رو رها می شود، بدون هیچ گونه آسیبی آن را بردارید؟
متاسفانه ممکن است این استانداردها آن گونه که شما فکر می کنید از شدت سختی برخوردار نباشند. از طرفی، چندی پیش مشخص شده است که چندین مدل از تست سقوط وجود دارد و این تست ها با هم برابر نیستند. بنابراین مجبور شدیم تا در بازار جست و جویی کنیم تا دریابیم معنی این تست ها چیست و آیا واقعا مهر تاییدی بر استحکام گوشی هستند یا خیر.
تست های سقوط نظامی تا حد زیادی متفاوت هستند
اندی کامفورد، یکی از مدیران فروش محصولات دیجیتال در این مورد گفت: “نمی خواهیم شاهد هیچ گونه آسیبی در هنگام سقوط محصولات دیجیتالی، به خصوص گوشی های هوشمند باشیم. بعضی از مردم چند بار یک گوشی را رها کرده و آن را به نوعی تست نظامی تشبیه می کنند. در حالی که اصلا این گونه نیست و این تست ها کاملا متفاوت می باشند.”
از طرفی هم باید خاطر نشان کرد که نبود استانداردی مشخص و معلوم که کاربران را هم به خوبی راهنمایی کند، می تواند تضعیف کننده اطمینان خریداران به آزمون های تست سقوط نظامی کند.
کالین وودوارد، مدیر بازاریابی در بازارهای Tech21 گفت: “ممکن است تمام خریداران گوشی های هوشمند درک بالایی از اطلاعات این بازار نداشته باشند و با دانسته های اندکی قصد خرید یک گوشی خوب را داشته باشند. پس باید در این بازار رنگارنگ که مدل های مختلفی از گوشی های هوشمند با برندهای متفاوتی وجود دارد، بهترین راهنمایی ها را به کاربران کرد.”

به عنوان مثال MIL-STD-810G متداول ترین نوع از تست های سقوط نظامی است که در اکثر گوشی هایی که می خواهند مقاوت خود را نشان دهند، به کار می رود. در این تست، گوشی را بر روی صفحه ای ۲ اینچی از بتن رها می کنند. رها سازی از سمت های مختلف انجام می گیرد تا مقاوت دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد. پس از پایان کار، دستگاه را برای سلامت عملکرد و ساختار سخت افزاری مورد ارزیابی و بررسی فنی قرار می دهند.
البته تولید کنندگان اگر بخواهند گوشی را به عنوان یک محصول بسیار مقاوم وارد بازار کنند مجاز هستند ۵ نوع تست مختلف را برای آن انجام دهند و مسلما بهترین نتیجه را همراه با گوشی منتشر می کنند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا