اخبار

تصویر جدیدی از گوشی اندرویدی نوکیا به‌ بیرون درز کرد

تصویری از گوشی اندرویدی نوکیا منتشر شد و نام این کمپانی را مجددا بر سر زبان‌ها انداخت. گویا کمپانی Nokia مجددا عزم خود را جزم کرده تا پس از مدتی سکوت با قدرت هر چه تمام‌تر وارد بازار‌های جهانی گردد. اگر به چند سال گذشته برگردیم، اکثر کاربران، جهان گوشی‌های موبایل را با نام نوکیا می‌شناختند؛ اما بنا به‌دلایلی به ناگاه اسم این کمپانی کمرنگ و کمرنگ‌تر شد تا اینکه چند روز قبل، انتشار یک خبر از این کمپانی فنلاندی، نام آن را در راس خبرهای تکنولوژی قرار داد.
نوکیا قصد دارد با قدرت بازگشت خود به عرصه ساخت گوشی‌های همراه را جشن بگیرد. این بازگشت مقتدرانه با دو مدل ۵٫۲ اینچی و یک گوشی ۵٫۵ اینچی آغاز خواهد شد.
هر دو گوشی اندرویدی نوکیا دارای یک صفحه نمایش ۲K بوده و آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل، اندروید ۷ نوقا بر روی آن اجرا می‌شود. هر دو گوشی از یک تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت گرفته و کد حفاظتی IP68 از این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به‌خوبی محافظت خواهد کرد. هر دو گوشی از یک بدنه فلزی بهره‌مند شده‌اند پس دیگر باید با ساختار پلی‌کربنات گوشی‌های نوکیا خداحافظی کرد.
و اکنون درز یک تصویر از گوشی اندرویدی نوکیا به ماهیت وجودی این گوشی رنگ و بوی جدی داده است.
 
گوشی اندرویدی نوکیا
گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که این دو گوشی از یک دوربین ۲۲ مگاپیکسلی بهره‌مند خواهند شد و با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. کمپانی نوکیا این دو گوشی را در اواخر امسال راه‌اندازی کرده و شیرین‌ترین نسخه اندروید (اندروید Nougat) مدیریت نرم‌افزاری هر دو گوشی را بر عهده خواهد داشت.
در آن زمان که این دو گوشی اندرویدی Nokia بخواهند به بازار عرضه شوند ممکن است که به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ یا اسنپدراگون ۸۲۳ مجهز گردند. دو محصول قدرتمند از کوالکام که یکی به‌تازگی معرفی شده و دیگری شایعه شده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور وارد بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد. هنوز هیچ‌چیز به‌طور صد در صد مشخص نیست؛ اما شاید بتوان از هم‌اکنون بازگشت مجدد نوکیا به عرصه تولید گوشی‌‌های همراه را تبریک گفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا