اخبار

تعطیلی استودیوی Lionhead ناشی از تغییر استراتژی دائمی مایکروسافت بوده است

وب سایت Kotaku UK به تازگی اطلاعات جدیدی درباره علل تعطیلی استودیوی Lionhead به دست آورده و این در حالیست که که مایکروسافت تا به امروز از انتشار اطلاعات مربوط به این موضوع سر زده است. به گفته این وب سایت، تعطیلی استودیوی پیتر مولینیو تا حد زیادی به کم کاری Lionhead در روند توسعه Fable Legends و عدم برطرف سازی نیازهای مایکروسافت مربوط بوده است.
به نظر می رسد که مایکروسافت در طول زمان درخواست های بیشتری از تیم توسعه Fable Legends داشته که توسعه دهندگان به دلایل نامشخص، قادر به انجام رسانی آنها نبوده اند. در واقع مایکروسافت می خواسته است که Fable Legends از تمام تکنولوژی های حال حاضر خود مانند کراس پلی (امکان تجربه بازی میان پلتفرم های مختلف)، دایرکت اکس ۱۲، کلاد و غیره برخوردار باشد.
در گزارش آمده که در میانه های ساخت بازی، مایکروسافت از Lionhead خواسته تا قابلیت کراس پلتفرم میان نسخه های ایکس باکس وان و پی سی را در بازی توسعه دهد. گفته می شود مایکروسافت پروژه ای داخلی با نام رمز Helix را راه اندازی کرده که در آن، تمام محصولات کمپانی باید قابل اجرا روی تمام پلتفرم ها باشند. در واقع این پروژه را می توان در راستای تحقق پروژه Universal Windows Programs دانست که بر اجرای تمام اپلیکیشن ها روی تمام پلتفرم های قابل پشتیبانی از ویندوز ۱۰ دلالت دارد.
به معنای دقیق تر، مایکروسافت می خواسته تا تمام بازی های ایکس باکس وان، روی ویندوز ۱۰ هم اجرا شود و Fable Legends هم قرار بوده اولین عنوان این پروژه باشد. در واقع درخواست مایکروسافت بر پشتیبانی از کراس پلی را می توان دلیل اصلی صدمات وارده به بازی دانست چرا که در این صورت، بازی در انحصار ویندوز استور می بود و بخش عمده ای از مخاطبان خود را از دست می داد.
در هر صورت، Fable Legends قربانی تغییرات استراتژی های مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ به بعد بوده و ظاهرا Lionhead قادر به برطرف سازی نیازهای دان متریک، مدیر قبلی برند ایکس باکس و بعد استراتژی های جدید فیل اسپنسر نبوده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا