اخبار

تلگرام بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ۲۰۰ کشور دارد

شرکت سازنده ی تلگرام دیروز با حضور در کنفرانس جهانی موبایل اعلام کرد که توانسته بیش ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه را به استفاده از پیام رسان خود اختصاص دهد.
تلگرام در ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرده بود که توانسته ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه را به خود جذب کند و این به این معنی است که این پیام رسان موفق توانسته در طول ۲ سال کاربران خود را تقریبا به ۳ برابر افزایش دهد.
با توجه به سخنان پاوِل دورو مدیر عامل این شرکت نرم افزاری،حدود ۱۰۰ میلیون نفر از ۲۰۰ کشور دنیا با استفاده از نرم افزار تلگرام ۱۵ میلیارد پیام را در طول یک روز رد و بدل می کنند،وی همچنین می گوید که تعداد کاربران فعلی با سرعت ۳۵۰۰۰۰ کاربر جدید در روز در حال افزایش است.
گفتنی است که میزان محبوبیت نرم افزار تلگرام در مقایسه با نرم افزارWhatsapp که تحت مدیریت فیسبوک فعالیت می کند حرفی برای زدن ندارد و طبق آخرین آمارهای منتشر شده از نرم افزار Whatsapp،این نرم افزار چیزی در حدود ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه را به خود جذب نموده است و این در حالی است که پیام رسان رسمی شبکه ی اجتماعی فیسبوک(Facebook Messenge)،توانسته ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه را به خود اختصاص دهد،اما با توجه به سابقه ی کمتر فعالیت تلگرام در مقایسه با این رقبا میزان موفقیت این نرم افزار روسی شگفت انگیز توصیف می شود.
به گفته ی کارشناسان بارز ترین مشخصه ی به کار رفته در نرم افزار تلگرام که باعث محبوبیت سریع آن در بین کاربران گردیده،تدابیر امنیتی سفت و سختی است که در ساخت آن به کار رفته است،نرم افزار تلگرام به منظور امنیت هرچه بیشتر حریم خصوصی کاربران از پروتکل امنیتی MTProto استفاده می کند و ارتباطات در این نرم افزار به صورت End To End برنامه ریزی گردیده که نفوذ به آن را فوق العاده دشوار می نماید.
 
منبع : روم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا