اخبار

تیم کوک به طور رسمی تایید کرد که فعالیت اپل در عرصه‌ی فناوری واقعیت افزوده شروع میشود

با وجود این که اپل تقریبا در تمام عرصه‌های تکنولوژی مدرن با کمپانی‌هایی نظیر گوگل، ال‌جی، مایکروسافت و البته سامسونگ در رقابت شدید قرار دارد، اما در زمینه‌ی فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) تقریبا هیچ فعالیت موثری نداشته است و همین موضوع باعث تعجب کارشناسان این عرصه شده است.
اما خب این عدم فعالیت باید خیلی زود به پایان می‌رسید زیرا قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران پیشبینی کرده‌اند که فناوری واقعیت افزوده که هدست‌های واقعیت مجازی و محتواهای چند رسانه‌ای با تجربه‌ی مجازی در زیرمجموعه‌ی آن قرار می‌گیرند، بخش مهمی از آینده‌ی تکنولوژی را تشکیل خواهند داد و در واقع انقلاب بعدی تکنولوژیک جهان را به این فناوری متعلق می‌دانند.
حالا تیم کوک، مدیر عامل اپل به‌صورت رسمی اعلام کرده است که کمپانی تحت مدیریت او در حال کار بر روی فناوری واقعیت افزوده است تا بیشتر از این از رقبای خود در این عرصه‌ی مهم عقب نماند. جالب است بدانید که آقای کوک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره‌ی موفقیت بازی واقعیت افزوده‌ی جدید نیانتیک و نینتندو یعنی پوکمون گو از او سوال کرده بودند، این چنین جواب داد و مشخص کرد که اپل هم به‌زودی به جرگه‌ی کمپانی‌هایی خواهد پیوست که محصولات خود در زمینه‌ی فناوری واقعیت افزوده را برای کاربران خود عرضه کرده‌اند:

ما از گذشته تا به حال در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای کرده‌ایم و این رویه را هنوز هم ادامه می‌دهیم. ما ارزش زیادی برای AR [ فناوری ارزش افزوده ] قائل هستیم و از این موضوع اطلاع داریم که در این زمینه می‌توانیم محصولات ارزشمندی برای خریداران و مشتریان خود تولید کنیم و البته ارزش‌ها و فرصت‌های اقتصادی گسترده‌ای نیز در این زمینه وجود دارد.

البته تیم کوک در این زمینه تنها به‌صورت کلی صحبت کرده است و صحبتی از این که اپل قرار است چه محصولی را با استفاده از فناوری ارزش افزوده روانه‌ی بازار کند و آیا اصلا قرار است یک محصول مجزا بسازد نداشته است. در واقع هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد یک محصول مجزا و جداگانه مانند هدست‌های واقعیت مجازی را بسازد و یا این که فناوری واقعیت افزوده را در دیگر محصولات سخت افزاری و نرم افزاری خود ادغام کند و به‌طور مثال چنین امکانی را به آیفون‌های سال آینده‌ی خود اضافه کند تا در سالگرد ده سالگی این اسمارت فون بتواند از یک سورپرایز ویژه برای هوادارانش پرده بردارد.
 

اولین محصول واقعیت افزوده اپل چه زمانی عرضه می‌شود؟

تیم کوک به‌طور رسمی تایید کرد: فعالیت اپل در عرصه‌ی فناوری واقعیت افزوده
 
در ضمن باید بدانید که اپل طی ماه‌های اخیر چندین پتنت جدید در این زمینه را ثبت کرده است و با گسترش فعالیت‌های خود در این حوزه‌ی این فناوری مدرن. خیلی از کارشناسان معتقدند که حتی اولین محصول واقعیت مجازی اپل ممکن است که تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار شود؛ به‌خصوص این که حالا مدیر عامل اپل نیز این موضوع را به‌صورت رسمی تایید کرده است و همه‌ی ما میدانیم که اپل تا زمانی که یک محصول را تا حد بالایی توسعه ندهد، صحبتی از آن به میان نمی‌آورد.
گفتنی است که اپل چندی قبل یک کمپانی فعال در این زمینه‌ی فناوری و علوم واقعیت افزوده را هم خریداری کرد و بعد از خرید این کمپانی که متایو (Metaio) نام داشت، به نظر می‌رسد که حالا باید اپل را هم رفته رفته به یکی از اضلاع قدرت بازار محصولات واقعیت مجازی اضافه کنیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا