اخبار

ثبت رکورد تاریخی بازی Pokemon GO در اپل استور

اندروید و iOS دو سیستم عامل غالب گوشی های هوشمند امروزی در بازار جهانی هستند، از این رو تمامی توسعه دهندگان و برنامه نویسان بر روی آن ها تمرکز کرده و کمتر کسی به سراغ سایر سیستم عامل ها می رود.میلیون ها اپلیکیشن در هر یک از فروشگاه های مخصوصا گوشی های اندروید و همچنین iOS وجود دارند، اما تنها معدودی از آن ها به موفقیت های عظیم دست پیدا کرده و در زمان کوتاهی بعد از انتشار، در گوشی تعداد زیادی از کاربران دیدن می شوند.به عنوان یکی از سرشناس ترین این اپلیکیشن ها، که در واقع یک بازی استراتژیک بشمار می رود، می توان Clash Of Clans را نام برد.
نام نینتندو برای افرادی که بین ۲۵ تا ۳۵ و یا بیشتر سن دارند آشناست، کمپانی که خاطرات تکرار نشدنی برای دوران کودکی این افراد با کنسول بازی خود رقم زده است.با محبوب شدن پلی استیشن و بعد از آن روی کار آمدن ایکس باکس، کمتر کسی سراغ نینتندو را گرفت و کم کم این شرکت به حاشیه رانده شد، اما بعد از تصمیمش مبنی بر تولید بازی برای گوشی ها هوشمند، با گرد و خاکی عظیم به میدان مسابقه وارد شد و رکوردی تاریخی رقم زد! بازی موبایل Pokemon GO در واقع تبدیل به مهره ماری برای نینتندو شد و ارزش سهام آن را به طور فزاینده ای افزایش داد.
 
2
 
طبق اعمال مسئولان شرکت اپل، Pokemon GO طی نخستین هفته عرضه‌اش در اپ استور، در مقایسه با هر اپلیکیشن دیگری که تاکنون بر روی فروشگاه قرار گرفته بیشتر تعداد دانلود را داشته است.پوکمون گو از زمان انتشار اولیه اش راه خود را در دل کاربران پیدا کرده و درست همانند روزهای نخست عرضه کلش آو کلنز، بسیاری را به دلیل ساعت های بازی کردن از کار بیکار و یا از همسر جدا کرد!این بازی توانست جایگاه نخست را در فهرست اپ‌های رایگان و همین‌طور اپلیکیشن‌های پرفروش App Store به چنگ بیاورد، اما با این وجود هنوز عدد مشخصی درباره تعداد نسخه‌های دانلود شده‌ی پوکمون گو بصورت رسمی اعلام نشده است.
از طرفی موسسه‌ی مالی نیدهم طی گزارش اعلام کرده که موفقیت این بازی به زودی زود تمام نشده و پوکمون گو می‌تواند طی یک یا دو سال آینده حدود ۳ میلیارد دلار را به درآمد حاصل از فروش نرم‌افزارهای iOS اضافه کند. بنا به برآوردهای نیدهم، حدود دو سوم از کل دانلودهای پوکمون گو برای دستگاه‌های مجهز به iOS بوده و ۸۰ درصد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی هم از طریق آیفون و آیپد صورت گرفته است. در این میان، ظاهراً اپل مانند معمول سهمی ۳۰ درصدی را از این پرداخت‌ها به دست می‌آورد.
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا