اخبار

جیلبریک کردن iOS 9 تقریبا غیرممکن خواهد بود

 
 
 
اپل کنفرانس WWDC را این ماه برگزار می‌کند و در طول این رویداد از نسخه‌ی جدید iOS  که احتمالا iOS 9 نام خواهد گرفت، رونمایی خواهد کرد. بر اساس گزارشات جدید این نسخه از سیستم عامل اپل دارای قابلیتی خواهد بود که از جیلبریک کردن جلوگیری می‌کند.

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان که در ماه جاری برگزار می‌شود، محصولات و بروزرسانی‌های جدید خود را معرفی می‌کند. اپل تا به حال با جیلبریک کردن موافق نبوده و بر اساس گزارشات جدید، این کمپانی سیستم عامل iOS را به قابلیتی جدید مجهز می‌کند. این تکنولوژی که Rootless نام دارد از هرگونه جیلبریک در دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک جلوگیری می‌کند.
تا به حال در این سیستم عامل آسیب پذیری‌هایی وجود داشت که باعث می‌شد تا جیلبریک به راحتی در دستگاه‌های آیفون و آیپد اجرا شود؛ به احتمال زیاد Rootless از این عمل کاملا جلوگیری خواهد کرد. البته Rootless تنها یک قابلیت بوده و نمی‌توان ادعا کرد قطعا مانع از جیلبریک شدن دستگاه می‌شود، چرا که توسعه‌دهندگان خوره iOS ممکن است بتوانند به این سیستم نیز نفوذ کنند. اپل در مراسم آتی خود از این قابلیت رونمایی کرده و اطلاعات بیشتری را ارائه خواهد کرد.
 
 
زومیت

نمایش بیشتر

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا