اخبار

حافظه SSD چهار ترابایتی سامسونگ معرفی شد

به حافظه SSD با ظرفیت چهار ترابایت نیاز دارید؟ مشکلی نیست! کافی است مبلغ ۱۵۰۰ دلار را برای این کار کنار بگذارید تا صاحب SSD سامسونگ EVO با ابعاد ۲٫۵ اینچ شوید.
شرکت آدوراما از هم اکنون عرضه این SSD چهار ترابایتی را آغاز کرده که البته موجب شگفتی علاقمندان به دنیای سخت افزارهای جانبی شده است. سامسونگ هیچ گاه این نسخه چهار ترابایتی از این حافظه SSD را رونمایی نکرده بود و تنها در ماه های گذشته در برخی اسناد خود از آن نام برده بود. اما این مدل از هم اکنون در فروشگاه آدوراما در دسترس است و البته جزییات چندانی از تاریخ تحویل آن به مشتریان موجود نیست. اما با توجه به ورود آن به لیست محصولات این فروشگاه می توان انتظار داشت که عرضه آن از چند روز دیگر آغاز شود.
سری حافظه های SSD سامسونگ EVO از سال ۲۰۱۴ با حداکثر ظرفیت یک ترابایت و با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شدند. قیمت این مدل اکنون به ۳۲۰ دلار رسیده و مدل دو ترابایتی آن با قیمت ۶۷۵ دلار به فروش می رسد. اما اگر فرض را بر این بگذاریم که مدل ۴ ترابایتی با قیمت ۱۵۰۰ دلار به فروش برسد، شاید انتخاب چندان منطقی و اقتصادی نباشد.
با این حال، اگر همچنان مشتاق هستید چنین حافظه جانبی ظریفی را در اختیار داشته باشید، سامسونگ EVO 4 ترابایتی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این حافظه SSD در ابعاد ۲٫۵ اینچی ارائه شده و ضخامت آن تنها به ۷ میلی متر می رسد.
سرعت خواندن اطلاعات از این SSD به ۵۴۰ مگابایت در ثانیه می رسد و سرعت نوشتن به صورت ترتیبی نیز ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه است. مصرف انرژی آن نیز در نوع خود جالب است، چرا که ۳٫۱ وات صرف خواندن و ۳٫۶ وات صرف نوشتن اطلاعات می کند. اگر در حالت بی استفاده باشد، مضرف آن به ۷۰ میلی وات می رسد و در حالت Sleep هم تنها ۱۰ میلی وات مصرف دارد.
قیمت این حافظه SSD از بسیاری از کامپیوترهای امروزی بیشتر است. بعید است که افراد زیادی نسبت به خرید آن رغبت داشته باشند، هرچند ممکن است ویرایشگران ویدیویی به آن علاقمند باشند. اما به هر حال می توان آن را نشانه ای دیگر از شکل و شمایل فناوری در آینده دانست و بر همین اساس، بی صبرانه منتظر روزی هستیم که قیمت آن معقول و متناسب با ارزش واقعی آن تعیین شود.
 

SSD
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا