اخبار

دادگاه هند اپل را از بکارگیری نام Split View منع کرد

دادگاه عالی دهلی هند به شرکت اپل اعلام کرده که دیگر نمی تواند از نام Split View برای محصولاتش در این کشور استفاده کند. اپل از این نام برای نمایش یکی از قابلیت های iOS 9 در تبلت های آیپد ایر ۲ و آیپد پرو استفاده می کرد. Split View به کاربران اجازه می دهد که دو اپلیکیشن را به صورت همزمان در یک صفحه و در کنار هم اجرا کنند. این قابلیت در نسخه OS X El Capitan سیستم عامل مک نیز دیده می شود.
شرکتی که از اپل به دادگاه شکایت کرده یک شرکت کوچک هندی به نام Vyooh است که یک برنامه نرم افزاری با نام ‘SplitView’ را در سال ۲۰۰۶ راه اندازی کرده است. این برنامه به کاربران اجازه می دهد که از یک صفحه نمایش برای به انجام رساندن فعالیت های مالتی تسکینگ استفاده کنند که تقریباً مشابه قابلیت Split View اپل است.
اپل که برخلاف Vyooh از یک فاصله در بین کلمات split و view استفاده می کند، تا تاریخ ۹ می فرصت دارد که در این باره درخواست تجدید نظر کند. اگر اپل نتواند در دادگاه برنده شود، ممکن است مجبور شود این نام را برای همیشه در کشور هند تغییر دهد. در جولای ۲۰۱۲، اپل ۶۰ میلیون دلار به یک شرکت چینی به نام Proview پرداخت کرد تا بتواند در این کشور از نام آیپد استفاده کند. اپل فکر می کرد که این مبلغ را به ازای حق استفاده از نام آیپد در سرتاسر چین پرداخت کرده اما قراردادی را امضا کرده بود که تنها بخش تایوان را شامل می شد.
هنگامی که استیو جابز برای اولین بار در ۹ ژانویه ۲۰۰۷، آیفون را معرفی کرد، نام آیفون متعلق به شرکت سیسکو بود. تیم حقوقی اپل در آن زمان احساس می کرد به این دلیل که سیسکو به شکل واضح از حق ترویج نام آیفون دفاع نکرده، حق این را دارد که از این نام استفاده کند. سیسکو در ۱۰ ژانویه شکایت خود را مطرح کرد و بلافاصله پا پس کشید و به اپل اجازه داد که در ازای یک توافقنامه همکاری در زمینه های مشترک، از نام آیفون استفاده کند. همچنین حق استفاده از نام iOS نیز به سیسکو تعلق داشت و اپل برای به دست آوردن این برند تجاری سه حرفی، به سیسکو هزینه پرداخت کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا