اخبار

درآمد سامسونگ در سه ماه اول ۲۰۱۶ بهتر از پیش‌ بینی ها است

http://cdn01.zoomit.ir/2016/3/bbc143a4-1519-4580-aab5-3b4194b6ed93.jpg
عملکرد سامسونگ در سال ۲۰۱۵ بسیار پر فراز و نشیب بود. این شرکت از یک سو بدنبال جبران عدم موفقیت گلکسی اس ۵ بود و از سوی دیگر با رقابت جدی از سوی تولیدکنندگان چینی مواجه بود. اما در سال ۲۰۱۶ اوضاع برای غول فناوری کره جنوبی چطور است؟ با زومیت همراه باشید.
طی دو سال اخیر، موفقیت‌های مالی سامسونگ به صورت نسبی بوده است. گلکسی اس ۵ نتوانست آن طور که باید انتظارات را برآورده کند و انتقادات وارد بر آن در نهایت منجر به تغییر جنس بدنه گلکسی اس ۶ و تغییر در طراحی آن شد. سال گذشته سرشار از چالش‌های متنوع برای سامسونگ بود تا جایی که Kwon Oh-hyun مدیر عامل سامسونگ در جمله‌ای تامل برانگیز اعلام کرد:
اگر در برابر تغییرات از خود مقاومت نشان دهیم، کارمان تمام است.
با این حال به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۶ تا اینجا به خوبی برای سامسونگ آغاز شده است. حالا به لطف عرضه موفق گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج، کارشناسان سود ۶ تریلیون وون (حدود ۵.۱۴ میلیارد دلار) را برای سامسونگ پیش‌بینی می‌کنند. این در حالی است که پیش از این با توجه به رقابت شدید تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی ارزان قیمت، سود ۴ تریلیون وون برای سه ماه اول سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی شده بود.
با وجود پیش‌بینی‌های درآمدی خوشبینانه، ولی برخی از تحلیلگران هم با توجه به کاهش تقاضا طی ما‌ه‌های آتی نسبت به محقق شدن درآمدهای از قبل تعیین شده محتاط هستند.
اما برخی پیش‌بینی‌های خوشبینانه از سود سامسونگ هم ناشی از گزارش‌هایی است که اعلام کرده‌اند که سامسونگ در ۲۰ روز اول عرضه گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج موفق به فروش ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. اگر این گزارش‌ها واقعی باشند به این مفهوم هستند که گوشی‌های جدید سامسونگ نسبت به نسل پیشین خود با استقبال بهتری مواجه شده‌اند؛ چرا که سال گذشته حدود یک ماه طول کشید تا گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه برسند.
همچنین حالا تغییر ارزش وون کره در مقابل دلار آمریکا هم در پیش‌بینی سود شرکت‌هایی مثل سامسونگ دخیل است. حالا ارزش وون کره جنوبی نیز در مقایسه با دلار آمریکا کاهش بیشتری داشته است. این امر به این مفهوم است که محصولاتی که در کره جنوبی به فروش می‌رسند قیمت رقابتی بیشتری در مقایسه با محصولاتی که خارج از کره به فروش می‌روند خواهند داشت.
اگر چه سه ماه اول سال ۲۰۱۶ بخوبی برای سامسونگ شروع شده، ولی به نظر می‌رسد که این شرکت با دشواری‌هایی در ادامه سال روبرو باشد. برای مثال ال‌جی بزودی عرضه گوشی هوشمند پرچمدار خود یعنی جی ۵ را آغاز می‌کند. این گوشی جدید دارای طراحی کاملا جدید با بدنه‌ی فلزی و البته لوازم جانبی جالب است. همچنین اچ‌تی‌سی نیز در پی معرفی پرچمدار جدید خود یعنی وان ام ۱۰ است.
این محصولات جدید در کنار محصولاتی که توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند همچنین آیفون SE که به تازگی معرفی شده است نشان می‌دهند که بازار طی ماه‌های آتی به شدت رقابتی خواهد بود.
با نگاهی به اواخر تابستان و اوایل پاییز متوجه می‌شویم که گلکسی نوت جدید سامسونگ در این بازه‌ی زمانی معرفی می‌شود. برخی معتقدند برخلاف سال گذشته که در کنار گلکسی نوت ۵ شاهد معرفی گلکسی اس ۶ اج پلاس بودیم، امسال فقط یک گوشی هوشمند در بازه‌ی زمانی شهریور ماه معرفی خواهد شد.

با فرض این که گزارش‌های مالی رسمی سامسونگ هم درست در راستای پیش‌بینی‌ها و حتی بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند، باید بگوییم که سامسونگ موفق شده تا از خطر شروع نه چندان خوب در ابتدای سال به سلامت عبور کند. اگر آمار فروش سامسونگ واقعی باشد به این معنی است که ضد آب بودن و البته بازگشت دوباره قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی با استقبال خوب خریداران مواجه شده است. از سوی دیگر نمایشگر بزرگتر گلکسی اس ۷ اج می‌تواند یک مزیت رقابتی در مقایسه با گلکسی اس ۷ محسوب شود.
با توجه به شایعات فراوان در رابطه با معرفی یک گوشی هوشمند تاشدنی توسط سامسونگ و از سوی دیگر انتظار معرفی گلکسی نوت ۶ در سال جاری میلادی به نظر می‌رسد که امسال برای سامسونگ شرایط به طرز خوبی رقم بخورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا