اخبار

درز نتایج بنچمارک پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ کوالکام


 
 
شرکت کوالکام در نمایشگاه سال جاری MWC از تراشه گوشی‌های هوشمند، مدل اسنپ دارگون ۸۲۰ رونمایی کرد اما توضیحات زیادی در خصوص آن منتشر نشد.
با این تفاسیر به تازگی جزئیات جدیدی در خصوص نسل جدید تراشه قدرتمند اسنپ دراگون منتشر شد که یکی از آن‌ها تکنولوژی با نام Kyro است که در این تراشه جدید به‌کار گرفته شده است.
این تکنولوژی جدید، راه‌حل ویژه کوالکام به‌منظور خنک‌کردن و جلوگیری از مشکل گرم‌شدن شبیه آنچه در اسنپ دارگون ۸۱۰ مشاهده کردیم است. اگرچه پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ کوالکام هنوز با عرضه رسمی فاصله زیادی دارد اما یک منبع ناشناس در کره جنوبی مشخصات ویژه‌ای از آن را منتشر کرده است. این اطلاعات پس از آزمایش تراشه یادشده با برنامه GeekBench منتشر شده است. لازم به ذکر است که این نتایج تنها برای چند دقیقه منتشر شده و سپس حذف شدند.
 
 

 
 
 
نتایج منتشر شده به‌واسطه استفاده از GeekBench اینگونه نشان می‌دهند که اسنپ دراگون ۸۲۰ (MSM8996) در مقایسه با پردازنده Exynos 7420 سامسونگ در حالت آزمایش تک‌هسته‌ای عملکرد به‌مراتب بهتری دارد. اسنپ دراگون در این حالت نتیجه ۱۷۳۲ را بدست آورد و این درحالی است که Exynos 7420 امتیاز ۱۴۸۶ را به خود اختصاص داد.
 
 
 

 
 
 
متاسفانه آزمایشات چندهسته‌ای تراشه اسنپ دارگون نتایجی عکس داشتند. Exynos 7420 سامسونگ در این قسمت امتیاز ۵۲۴۸ را به خود اختصاص داد و امتیاز بدست آمده توسط اسنپ دراگون ۸۲۰، تنها ۴۹۷۰ بود. اگرچه نتایج بدست آمده توسط اسنپ دراگون ۸۲۰ کوالکام پایین نیستند اما اختلافی هرچند اندک میان این نتایج و نتایج ثبت شده برای Exynos 7420 وجود دارد. در مقایسه اسنپ دارگون ۸۲۰ با نسخه پیشین یعنی اسنپ دارگون ۸۱۰ نیز شاهد بهبود کلی نتایج هستیم. نسخه قدیمی‌تر، امتیاز ۱۲۲۷ را در آزمایش تک هسته‌ای و امتیاز ۴۴۲۴ را در آزمایش چند هسته‌ای ثبت کرده بود که هر دو نتیجه به‌طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از نتایج اسنپ دراگون ۸۲۰ هستند.
 
 

 
 
 
 
فارنت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا