اخبار

در استفاده از مرورگر Opera احتیاط کنید !

Opera با خدمات ابری هک شده همگام‌سازی شده است، ولی به کاربران خود امید داده است که نام کاربری و رمز عبور آن‌ها قابل بازیابی است.
 
اپرا به کاربران خود هشدار داده است که امنیت سرورهای خدمات ابری آن توسط هکرها نقض شده است. با توجه به وبلاگ رسمی اپرا، نام کاربری و رمز عبور کاربران همچنان امن است، چرا که سرویس همگام‌سازی ابری از رمزنگاری استفاده می‌کند، ولی اپرا هنوز نتوانسته‌ است آن‌ها را دوباره بازیابی کند.

 

اپرا به همه کابران همگام ‌شده با خدمات هک شده ایمیل زده است، این کاربران ۱٫۷ میلیون نفر از ۳۵ میلیون کاربر است. اپرا از کابران آسیب دیده دعوت کرده است که رمز عبور خود را مجدد ریست کنند و به سایر وب‌سایت‌هایی که خدمات ابری اپرا را اریه می‌‌دهند تنظیم کنند. سایر کاربران اپرا که حساب کاربرای آن‌ها مورد آسیب قرار نگرفته است و با خدمات هک شده همگام‌سازی نکرده‌اند نیاز نیست هیچ گونه اقدامی انجام دهند.
 
با اینکه تعداد کمی از حساب‌های کاربران آسیب دیده است، اما این اتفاق برای اکثریت کاربران و خود اپرا نگران کننده بوده است. به نظر می‌رسد که با این اتفاق، اپرا روند رو به پایینی را تجربه می‌کند تا جایی که در جولای ۲۰۱۶ فقط ۱٫۱% از کاربران اینترنت از اپرا استفاده کردند.
 
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا