اخبار

دستگاهی به نام Textalyzer که استفاده از گوشی حین تصادفات رانندگی را مشخص می‌کند

یکی از مهم ترین اقدامات پلیس در سوانح رانندگی شناسایی راننده مقصر است. در چنین شرایطی اگر پلیس مشکوک شود که یکی از رانندگان مشروبات الکلی مصرف کرده است و همین امر موجب بروز تصادف شده باشد، از دستگاهی برای سنجش میزان الکل موجود در خون استفاده می‌شود. اما با پیشرفت روز افزون فناوری و روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند نیروهای پلیس اکنون باید برای پیدا کردن مقصر در تصادفات رانندگی از ابزارهای پیشرفته‌تری استفاده کنند.
 
از آنجایی که کاربران اغلب نمی‌توانند حتی پشت فرمان و حین رانندگی نیز از گوشی‌های خود دل بکنند، امروزه می توان مدعی شد که یکی از دلایل وقوع تصادفات رانندگی، پرت شدن حواس برای کار با گوشی‌های هوشمند است. به همین دلیل مطابق با لایحه جدیدی که به تازگی در نیویورک پیشنهاد داده شده است، نیروهای پلیس می‌توانند برای تشخیص این موضوع که راننده به دلیل استفاده از گوشی خود حین وقوع تصادف دچار حواس پرتی شده است یا نه از دستگاهی به نام Textalyzer استفاده کنند.
 
این دستگاه به طور کلی یک دستگاه هوشمند را اسکن کرده و آخرین فعالیت‌های انجام شده با استفاده از گوشی را بررسی می‌کند تا مشخص شود که استفاده از گوشی موجب وقوع تصادف شده است یا نه.
 
فناوری مورد استفاده در این دستگاه تنها می تواند تعیین کند که گوشی هنگام تصادف در حال استفاده بوده است یا نه و دستگاه قابلیت دسترسی به محتوای داخل گوشی را ندارد و به این ترتیب برای حامیان حریم خصوصی کاربران جای نگرانی نیست. پلیسان تنها می‌توانند از این موضوع آگاه شوند که در زمان وقوع تصادف راننده از دستگاه خود استفاده کرده یا نه و به منظور حصول اطمینان از این موضوع که یک راننده با استفاده از گوشی به برقراری مکالمه پرداخته است به یک حکم قانونی نیاز دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا