اخبار

دستگیری فروشنده ژاپنی گوشی های آیفون جیلبریک شده !

اخیرا در ژاپن فردی به جرم فروش گوشی های آیفون جیلبریک شده دستگیر شده است. وی ادعا می‌کند که تنها ۵ دیوایس جیلبریک شده را فروخته و سود ۱,۲۰۰ دلاری نصیب او شده، اما یک منبع اعلام می‌کند که او طی ۱ سال گذشته موفق به فروش ۲۰۰ آیفون غیر قانونی و کسب سود ۴۹,۲۴۳ دلاری شده است. در حال حاضر جرم وی نقض قانون علامت تجاری خواهد بود.
جیلبریک آیفون شما چیزی است که اپل را به شدت می‌تواند عصبانی کند. متاسفانه یک مرد ژاپنی ساکن شهر توکیو با فروش گوشی های آیفون جیلبریک کرده نیز از این قاعده مستثنا نبوده تا باعث ناراحتی مقامات اپل شود.
اخیرا یک جوان ۲۴ ساله اهل توکیو به نام دایسوک ایکدا (Daisuke Ikeda) در حالی توسط پلیس دستگیر می‌شود که ظاهرا وی موفق شده به امید کسب درآمد با فروش گوشی های آیفون جیلبریک شده، طی مدت ۳ ماه چیزی حدود ۵ دیوایس آیفون را به فروش برساند. به گفته وی سود خالص حاصله از فروش این پنج آیفون جیلبریک شده چیزی حدود ۱,۲۰۰ دلار بوده است و همراه هر یک از آن‌ها بازی از پیش نصب شده مانستر استرایک (Monster Strike)، یکی از بازی‌های محبوب اپ استور که در مقطعی مسدود شد، نیز قرار داشته است.
با این حال زمانی که مقامات ایکدا را دستگیر کردند می‌دانستند که وی بیش از ۵ آیفون جیلبریک شده غیر قانونی را فروخته است. در همین راستا به گفته یکی از منابع تحقیقاتی بدون ذکر نام، ایکدا در طول مدت ۱ سال موفق به فروش حول و حوش ۲۰۰ آیفون غیر قانونی و کسب سود ۴۹,۲۴۳ دلاری شده است.
 
دستگیری فروشنده آیفون جیلبریک شده
جیلبریک (Jaibreak) کردن یک آیفون از آنجایی که به دسترسی عمیق‌تری در پلتفرم آی او اس می‌انجامد، می‌تواند برای بسیاری از افراد حرفه‌ای جذاب باشد. علاوه بر این در اینجا اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید بدون هرگونه محدودیتی از آن‌ها بر روی آیفون خود استفاده کنید. با این حال اپل از جیلبریک دیوایس‌هایش به هیچ عنوان خوشحال نیست و معتقد است که این کار، امنیت پلتفرم آی او اس را به خطر می‌اندازد. علاوه بر این، جیلبریک ضمانت‌نامه دیوایس شما را باطل می‌کند و می‌تواند به مسائلی همچون کاهش عمر باتری، ثبات و کند کردن عملکرد آیفون بیانجامد.
این مشخص نیست که ایکدا آیفون‌های جیلبریک شده را به چه کسانی فروخته است و مجازات وی چه خواهد بود، اما آن چه که مسلم است نقض قانون علامت تجاری توسط ایکدا بوده که می‌تواند حسابی برای او دردسر ساز شود. لازم به ذکر است طی این چند سالی که آیفون در کشور ژاپن به فروش می‌رسد، این نخستین باری است که چنین جرمی علنی می‌شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا