اخبار

دقت عکسبرداری در گوشی های سونی Xperia xz،هواوی Mate 9 و ایسوس Zenfone 3

مقایسه دقت عکسبرداری سه برند بزرگ گوشی هوشمند

 
عسکبرداری با گوشی های هوشمند همراه یکی از پرکاربردترین فعالیت های این دستگاه هاست.در ایران اکثر مردم علاقه وافر به سلفی های متنوع و عکس های حرفه ای تک نفره دارند!به طور قطع خود شما نیز زمانی که گوشی هوشمند جدید خریداری می کنید یکی از گزینه های اصلی انتخاب را دوربین گوشی در نظر می گیرید.این که قدرت دوربین جلوی آن چقدر باشد.فلش دارد یا خیر،چند مگاپیکسل وضوح تصویر دارد و غیره.
در این متن سعی داریم که جدید ترین مدل های سه شرکت بزرگ سازنده گوشی های هوشمند را از نظر کیفیت عکس مورد بررسی قرار دهیم.ایسوس zenfone 3،سونی اکسپریا xz،هواوی Mate 9.
گوشی ایسوس از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ،هواوی از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و سونی اکسپریا از دوربین ۲۳ مگاپیکسلی بهره می برند.
یکی از محیط هایی که برای مقایسه قدرت عکسبرداری این سه گوشی مناسب است ،محیط های بیرون از منزل با نور بالا و بزرگنمایی دیجیتال است.در عکس های زیر می توانید تغییرات را در نوع رنگ عکسبرداری هر سه گوشی در شرایط ثابت فوق ملاحظه کنید.
 
 

عکسبرداری اکسپریا
سونی اکسپریا xz
 
mate9
هواووی Mate 9
 
۳۱۰۸۹۳۳۰۳۴۵_۹b263fd40a_c
ایسوس zenfone 3
 
 
همانطور که مشاهده می کنید نمایش جزییات و رنگ ها در هر سه گوشی متفاوت است.
دوربین جلوی این سه گوشی نیز بسیار قدرتمند بوده و کیفیت تصاویر را حتی بیش از واقعیت نشان می دهد.در مدل قبلی ایسوس zenfone دوربین سلفی از یک دستگاه فلش نیز برخوردار بود که این خود نشان می دهد که چقدر گرفتن سلفی برای کاربران و شرکت های تولید کننده مهم شده است.
می توانید قدرت سلفی هر سه گوشی را در عکس های زیر مشاهده کنید
 
سونی اکسپریا xz
سونی اکسپریا xz
 
mate
هواووی mate 9
 
سلفی ایسوس
ایسوس zenfone 3
 
در گوشی ایسوس کاملا مشخص است که رنگ های سرد تر را نمایش می دهد.همچنین از تیزی لبه های تصویر می کاهد.در هواووی رنگ پوست بسیار طبیعی و بدون دست کاری نشان داده شده اما رنگ پس زمینه به سبز کم رنگ گرایش دارد.در گوشی سونی رنگ ها ملایم و طبیعی هستند همچنین رنگ پس زمینه تغییر نکرده است
در عکسبرداری در شب قدرت عکسبرداری همه گوشی ها کاسته می شود.این امر شاید یکی از بزرگترین مشکلات دوربین گوشی های هوشمند باشد.در مقایسه این سه گوشی در مقابل عکسبرداری در شب آن چیزی که بر خلاف انتظار است رخ می دهد.دوربین ۲۳ مگاپیکسلی سونی اکسپریا بسیار بد عمل کرده و کاهش نور بسیار زیادی دارد.
در هر صورت در مقایسه این سه گوشی سونی اکسپریا xz با دارا بودن دوربین قویتر مناسبتر عمل می کند.هرچند که دوربین این گوشی از سیستم های منوئال و دستی کمتری برخوردار است.با این حال دوربین گوشی هواوی mate 9  به علت دارا بودن دو سنسور مجزا و یک سنسور تک رنگ در عکسبرداری در شب بسیار مناسب تر  به نظر می رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا