اخبار

دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ از زبان سامسونگ !!!

اگر شما هم به تازگی صاحب یک گوشی گلکسی نوت ۷ (Galaxy Note 7) شده‌اید، احتمالا به دلیل اینکه در این گوشی از یک باتری سامسونگ SDI استفاده شده، آن را کنار گذاشته‌اید. این چیزی است که سامسونگ نیز به کاربرانی که این گوشی را خریده‌اند، توصیه می‌کند. اخیرا مسئولین سامسونگ پس از عذرخواهی، از دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ سخن به میان آورده‌اند.
اخیرا سامسونگ طی بیانیه‌ای تعداد کل گوشی‌های گلکسی نوت ۷ که دچار انفجار شده‌اند را ۳۵ مورد در کل جهان اعلام کرد و قول داد بررسی‌های لازم برای حل مشکل احتمالی باتری این گوشی صورت خواهد گرفت.
پس از اینکه سامسونگ بررسی‌های خود را شروع کرد، گزارشات دیگری در قسمت‌های مختلف جهان از انفجار گلکسی نوت ۷ مخابره شد تا جایی که اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FFA) به همراه داشتن این گوشی را در پروازهای ورودی و خروجی ایالات متحده ممنوع کرده است.
 

دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ چیست؟

در حال حاضر ما می‌دانیم که تمام باتری‌هایی که دچار انفجار شده‌اند، توسط سامسونگ SDI ساخته شده بودند. اما دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ چه بود و چه چیزی سامسونگ را مجبور به جمع‌آوری این گوشی‌ها از بازار کرد؟
 
ساعاتی پیش سامسونگ طی یک بیانیه‌ی رسمی دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را این‌گونه بیان نمود:

بررسی‌های صورت گرفته به ما فهماند که مشکل اصلی در سلول باتری گلکسی نوت ۷ است. زمانی که قطب‌های آند و کاتد باتری (قطب‌های مثبت و منفی) با هم ارتباط برقرار می‌کردند، باتری بیش از حد داغ شده و دچار آتش‌سوزی می‌شد. این مشکل، یک خطای بسیار نادر در فرایند تولید این باتری بود.
 

با اینکه مشتریان همیشه از سازندگان خواسته‌اند از باتری بهتری در تلفن‌های همراه استفاده کرده و توجه بیشتری به سلامت کاربران داشته باشند، اما متاسفانه تاکنون پیشرفت محسوسی در تکنولوژی ساخت باتری این گجت‌ها شاهد نبودیم. هنوز هم سازندگان از باتری‌های Li-ion در محصولاتشان استفاده می‌کنند که به دلیل وقوع واکنش‌های شیمیایی درون آنها، هر لحظه امکان انفجار باتری وجود دارد.
به طور مثال، باتری لیتیومی خاصیت الکتروشیمیایی بالایی دارد که به همین دلیل به عنوان یک قطب مثبت در باتری‌های با ظرفیت بالا از آن استفاده می‌شود. با این حال، درون باتری لیتیومی یک واکنش شیمیایی قوی صورت می‌گیرد که این باتری را مستعد فرار گرمایی کرده است.
زمانی که یک باتری معیوب بیش از حد داغ شود، موجب انبساط سلول می‌گردد و به همین ترتیب، بقیه سلول‌ها نیز به صورت زنجیره‌وار منبسط می‌شوند. به این حالت، فرار گرمایی می‌گویند که می‌تواند دلیل اصلی انفجار باتری باشد.
این مسئله نشان می‌دهد که دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ به قول سامسونگ «یک خطای بسیار نادر در فرایند تولید باتری» بوده است که سامسونگ را وادار کرده در اسرع وقت نسبت به تعویض باتری گلکسی نوت ۷ اقدام نماید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا