اخبار

رئیس مرکز امور اصناف می گوید اپل هیچ نمایندگی رسمی در ایران ندارد !!!

رئیس مرکز امور اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر وزارت صنعت به کسی مجوزی برای نمایندگی رسمی اپل در کشور نداده است، گفت: مجوز اخیر مربوط به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش است که بنا به درخواست و تأیید سازمان حمایت افزایش خواهد یافت.

یدالله صادقی در نشست خبری در خصوص مجوز نمایندگی‌های شرکت اپل در ایران، اظهار داشت: در حال حاضر وزارت صنعت به کسی مجوزی برای نمایندگی رسمی اپل در کشور نداده، البته از کسی هم تقاضایی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها برای دریافت نمایندگی باید قرارداد خود را با شرکت مادر به ثبت رسانده و آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند، افزود: در حال حاضر شرکت اپل نمایندگی رسمی در داخل ایران ندارد.

رئیس مرکز امور اصناف ایران با ابراز اینکه البته در مواردی که شرکت مادر تمایلی به ایجاد نمایندگی رسمی در کشور نداشته باشد برخی از نمایندگی‌ها می‌توانند با مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خدمات پس از فروش این گوشی را انجام دهند، افزود: برای ساماندهی واردات کالاهایی که در ایران نمایندگی ندارند به‌شرط داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و مشروط به تأیید سازمان حمایت، امکان ثبت سفارش این کالاها وجود دارد، البته این مجوز در شرایطی صادر می‌شود که آن کالا تولید داخل نداشته باشد و یا میزان تولید داخل پاسخگوی نیاز بازار نباشد.

صادقی  در پاسخ به گفته خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اخیراً سازمان توسعه تجارت مجوز ۹ نمایندگی اپل را صادر کرده است، گفت: این شرکت‌ها نمایندگی نیستند بلکه همان شرکت‌های خدمات پس از فروش به شمار می‌آیند که محدود به ۹ شرکت نبوده و بنا به درخواست متقاضیان تعداد آنها با تأیید سازمان حمایت افزایش هم خواهد یافت.

اخیراً مجتبی خسروتاج قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت شرایط جدید واردات گوشی آیفون را اعلام کرد؛ در نامه خسروتاج به افخمی راد آمده است: براساس مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و برابر مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر معرفی شرکتهای توانمند در ارائه خدمات پس از فروش این تلفن همراه، امکان ثبت سفارش و واردات قانونی برای ۹ شرکت را فراهم آورید.

بنابر نامه ۹ شرکت داتیس امرتات، شرکت مدیا پردازش، توسعه سرمایه گذاری گروه آروند، شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، ایرانیان قائم همراه، اکسیر تجارت صبا و الماس سیستم از این پس وارد کننده تلفن‌های همراه برند اپل به ایران خواهند بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا