اخبار

راه اندازی و رونمایی از پنج محصول جدید ایرانسل

راه‌‌اندازی و رونمایی از پنج پروژه و محصول جدید ایرانسل در هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات

 

IMG_3482

پنج پروژه و محصول جدید ایرانسل صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته دولت راه‌اندازی و رونمایی شدند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این مراسم شبکه‌های انتقال داده مبتنی بر بی‌سیم ثابت (TDDLTE)، شبکه LTE موبایل چند بانده (Frequency Aggregation) و شبکه انتقال داده مبتنی بر بی‌سیم ثابت (Fixed LTE Frequency Aggregation) به صورت آزمایشی و سامانه پیشرفته M2M، نخستین شبکه وای‌فای عمومی کشور و شش هزارمین سایت mbb ایرانسل راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیدند.
علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در این مراسم با اشاره به تاریخچه‌ای از خدمات فناوری پهن باند بی‌سیم ثابت (LTE-TDD) گفت: در سال ۲۰۱۰ نخستین آزمایش‌های میدانی شرکت اریکسون همراه با شرکت Reliance Industries در هند که طی آن به سرعت ۸۰ مگابیت بر ثانیه دست یافتند، صورت گرفت و در سال ۲۰۱۱، شرکت China Mobile با همکاری شرکت هواوی، سرویس LTE-TDD را در شش شهر چین به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرد.
وی افزود: در سال ۲۰۱۲ سرویس LTE-TDD به عنوان سرویس نسل۴ توسط  Soft Bank در ژاپن و در سال ۲۰۱۳ در آمریکا راه‌اندازی شد. همچنین در سال ۲۰۱۴ نخستین سرویس تجاری LTE-TDD در خاورمیانه و شرق آفریقا و در سال ۲۰۱۵ نخستین شبکه LTE – TDD در ایران توسط ایرانسل راه‌اندازی می‌شود.
به گفته دزفولی، ایرانسل سال گذشته موفق به امضای توافق‌نامه ارتقای شبکه به نسل‌های سه و چهار و بالاتر تلفن همراه در هفته دولت و ‌راه‌اندازی شبکه نسل سوم به صورت آزمایشی شد و سوم شهریور ماه ۹۳ شبکه نسل سوم ایرانسل به صورت رسمی و تجاری پس از اخذ تاییدیه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شد و ارایه سرویس ۴G نیز به فاصله اندکی پس از راه‌اندازی رسمی ۳G برای اولین بار در کشور آغاز شد.
وی درباره پوشش سرویس‌های ۳G ایرانسل افزود: درحال حاضر بیش از ۴۱۸ شهر و دهستان و ۵۶ مسیر جاده‌ای اصلی در تمامی ۳۱ استان کشور تحت پوشش ۳G هستند و پوشش سرویس ۴G نیز در بیش از ۹۰ شهر تکمیل شده است.
دزفولی گفت: با راه‌اندازی اینترنت پهن‌باند همراه خـدمات متنوع و گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف زندگی دیجیتال شامل پورتال فرهنگی محتواهای چندرسانه‌ای، پورتال برنامه‌های کاربردی، پورتال بازی، سلامت همراه، آموزش  همراه، کتابخوان، صوت/ ویدئو همراه ارایه شد.
به گفته وی، درحال حاضر ۱۹۹ هزار سایت BTS نسل دو در شبکه ایرانسل وجود دارد که ۴۵ میلیون مشترک، دو هزار و ۳۵۵ شهر و دهستان، ۸۵/۷ درصد از جمعیت و ۳۰ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از جاده‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.
دزفولی افزود: شبکه نسل سه ایرانسل دارای چهار هزار و ۲۵۰ سایت است و ۱۲/۵ میلیون مشترک، ۴۲۷ شهر و دهستان و ۳۵/۸ درصد جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و ترافیک دیتای روزانه آن ۱۸۰ ترابایت است.
وی ویژگی‌های شبکه نسل چهار ایرانسل را نیز دارای یک هزار و ۷۵۰ سایت با یک میلیون سیم کارت USIM، ۸۲ شهر تحت پوشش، ۱۱/۶ درصد جمعیت تحت پوشش و ۲۰ ترابایت ترافیک دیتای روزانه توصیف کرد.
مدیرعامل ایرانسل، شبکه پهن‌باند ایرانسل را نیز دارای هفت هزار سایت پهن‌باند همراه و ثابت، ۱۳ میلیون مشترک پهن باند، ۴۲۷ شهر و دهستان تحت پوشش با ۲۳ میلیون  گوشی هوشمند و ۳۰۰ ترابایت ترافیک دیتای روزانه عنوان کرد.
۷٫۲ میلیارد مشترک موبایل در دنیا
دزفولی درباره روندهای جهانی دیتا گفت: ۵۰ میلیارد دستگاه به صورت بی‌سیم به هم متصل خواهند شد و درحال حاضر ۷٫۲ میلیارد نفر با خطوط تلفن همراه و یک میلیارد خانه با خطوط تلفن ثابت به هم متصل هستند.
وی افزود: در هر ۲۴ ساعت، ۲/۷ میلیارد دلار مبادلات مبتنی بر تجارت الکترونیک انجام و ۷۰۰ هزار کاربر جدید به کاربران اینترنت افزوده می‌شود. همچنین در همین زمان ۱۴/۴ میلیارد جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل و ۱۹۷ میلیارد ایمیل در سراسر جهان ارسال می‌شود و ۲/۷ میلیارد عکس به اشتراک  گذاشته و ۳۲۸ میلیون برنامه کاربردی دانلود می‌شود.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، درحال حاضر ۲٫۹ میلیارد مشترک پهن باند همراه وجود دارد و ۱٫۳ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شده و تعداد کاربران اینستاگرام به ۳۰۰ میلیون نفر و کاربران واتس‌اپ به ۸۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است.
۳۲۲ شبکه ۴G در ۱۳۳ کشور جهان
دزفولی از وجود ۳۲۲ شبکه ۴G در ۱۳۳ کشور جهان با ۶۳۵ میلیون مشترک خبر داد و گفت: تعداد شبکه‌های نسل سوم در دنیا نیز به ۶۰۳ شبکه در ۲۱۶ کشور جهان با ۱٫۹ میلیارد مشترک رسیده است.
وی در پیش‌بینی از وضعیت خاورمیانه و شرق آفریقا گفت: ۹۷۰ میلیون مشترک تلفن همراه در این منطقه وجود دارد که ۲۱۰ میلیون نفر مشترک ۴G هستند و ترافیک دیتای همراه آن ۱۴ برابر شده و مصرف ماهیانه دیتا به ازای هر گوشی هوشمند پنج گیگابایت است.
تاثیر توسعه پهن باند در اشتغال و رشد اقتصادی
دزفولی با اشاره به گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۲ گفت: به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، تولید ناخالص ملی ۱/۳۸ درصد رشد خواهد داشت و IAE نیز در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد اثر پهن باند همراه روی تولید ناخالص ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷، معادل بیش از یک تریلیون دلار خواهد بود و بیش از  یک میلیون شغل جدید در اثر توسعه پهن باند همراه درآمریکا ایجاد خواهد شد.
وی افزود: طبق گزارش ITIF در سال ۲۰۱۳ نیز به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند، نرخ اشتغال ۰٫۲ درصـد رشد خواهـد داشت و Analysis Mason نیز گزار داده است بـه ازای هر یک درصد افـزایش ضریب نفوذ پهن باند، نرخ بهره‌وری تولید ۰٫۱۳ درصد رشد خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، گزارش Criterion Economics نیز حاکی از آن است که صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا، ۳۰۰ میلیارد دلار معادل ۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی بوده است و ITU اعلام کرده است استفاده از اینترنت پهن باند، منـجر به شش درصد افزایش در صادرات شـرکت های تولیدی و ۱۰ درصد افزایش در فروش شرکت‌های خدماتی می‌شود.
رشد ۳۱ درصدی گوشی‌های هوشمند در شبکه ایرانسل
دزفولی از رشد ۳۱ درصدی تعداد گوشی‌های هوشمند روی شبکه نسل سوم ایرانسل خبر داد و گفت: در همین حال تعداد گوشی‌های ۴G نیز ۳/۲ برابر شده است و در مجموع ۲۳ میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل وجود دارد.
وی همچنین به رشد ۸۰ درصدی تعداد کاربران دیتای همراه ایرانسل اشاره کرد و افزود: ۱۳ میلیون نفر کاربر خدمات پهن باند ایرانسل هستند و ۲۲٫۵ میلیون نفر کل کاربران دیتای همراه ایرانسل را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل ایرانسل از ۳٫۵ برابر شدن میزان مصرف دیتای همراه به ازای هر کاربر خبر داد و گفت: میزان استفاده روزانه از دیتای همراه نیز شش برابر شده است و ۸۵ درصد مصرف کل دیتای شبکه ایرانسل به پهن باند تعلق دارد.
وی از ۹ برابر شدن سرعت استفاده از دیتای ۴G در مقایسه با ۳G و ۱۱ برابر شدن سرعت استفاده از ۳G در مقایسه با ۲G و ۱۰۰ برابر شدن سرعت استفاده از ۴G در مقایسه با ۲G خبر داد.
پیشرانه‌های تغییر توسعه پهنای باند

IMG_3483

دزفولی، پیشرانه‌های تغییر توسعه پهنای باند را ارتباط سازنده میان فرهنگ‌ها،  سهولت دسترسی به خدمات، تسریع در جریان اطلاعات، بهبود کارآیی کسب وکارها،  تجربیات مجازی، نوآوری در بازار، هم‌افزایی اجتماعی، تنوع سلایق در جامعه و توسعه همه جانبه خبر داد.
وی از مهمترین برنامه‌های کاربردی عرضه شده روی شبکه باندپهن ایرانسل را گیشه، نشان، پیشنهاد، کتابخوان، پدیدار، دانا، بازیک، ریتم و زوم عنوان کرد.
دزفولی، محصولات و خدمات سازمانی ایرانسل را نیز سامانه تعیین موقعیت، سامانه تعاملات دوسویه USSD، سامانه ارسال پیام کوتاه مخصوص سازمان‌ها، خدمات ارتباطات یکپارچه سازمانی، خدمت ماموریت آنلاین و شـبکه اختصاصی تلفن همراه اعلام کرد.
ایرانسل دارای گسترده‌ترین شبکه رومینگ بین‌الملل ایران
وی درخصوص شبکه رومینگ بین‌‌الملل ایرانسل نیز توضیح داد: رومینگ سیم‌کارت‌های دائمی بـا ۴۲۱ اپراتور دنیا و رومینگ سیم‌کارت‌هـای اعتباری با ۱۵۸ اپـراتور دنیا برقرار است و ایرانسل تنها اپراتور ایرانی دارای قرارداد رومینگ دیتا با ۳۱۵ اپراتور است و امکان استفاده از کدهای دستوری و کارت شارژ در اپراتور کشورهای مقصد نیز فراهم است.
دزفولی افزود: همچنین امکان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانسل در طول پروازهای بین‌المللی و سفرهای دریایی برای اولین بار با ۲۱ خط هوایی و کشتیرانی فراهم شد.
مدیرعامل ایرانسل، شبکه رومینگ بین‌الملل تلفن همراه کشور را دارای گسترده‌ترین شبکه رومینگ بین‌الملل ایران عنوان کرد و گفت: تاکنون تعرفه‌های رومینگ در کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، امارات، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، قطر، آلمان، سوئد و آفریقای جنوبی کاهش یافته است.
وی افزود: تا ۴۰ درصد کاهش در تعرفه‌های مکالمه داخلی در کشور میزبان، تا ۸۰ درصد کاهش در تعرفه‌های مکالمه با ایران، تا ۵۰ درصد کاهش در تعرفه‌های دریافت مکالمه، تا ۵۰ درصد کاهش در تعرفه‌های ارسال پیامک و تا ۹۸ درصد کاهش در تعرفه‌های استفاده از اینترنت همراه از ویژگی‌های شبکه رومینگ ایرانسل بوده است.
دزفولی مرکز خدمات مشترکین ایرانسل را بزرگترین مرکز تماس خاورمیانه با ۵۳۳ کارشناس تمام وقت در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز در طول هفت روز هفته عنوان کرد و گفت: سیستم پاسخ‌گویی خودکار، پاسخگویی VIP ویژه مشتریان شرکتی با کانال‌های متنوع پاسخگویی شامل تماس تلفنی، برنام کاربردی «ایرانسل من»، شبکه‌های اجتماعی و پست الکترونیک از دیگر مسیرهای ارتباطی با مشتریان است.
وی درباره شبکه فروش و توزیع ایرانسل نیز با اشاره به تغییر از فروش فیزیکی به سمت فروش الکترونیکی عنوان کرد: شبکه فروش الکترونیکی ایرانسل به میزان ۳۱ درصد و فروش شارژ مستقیم به میزان ۴۴ درصد در یک سال گذشته از لحاظ حجم فروش توسعه یافته است.
درآمد ۲۰۶٫۹۱۰ میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

IMG_3489

مدیرعامل ایرانسل درآمدهای دولت از محل پروژه ارانسل طی ۹ سال گذشته را ۲۰۶/۹۱۰  میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۱۴۰/۵۵۴ میلیارد ریال پرداخت مستقیم ایرانسل به دولت طی ۹ سال گذشته بوده است.
وی، حق امتیاز صدور پروانه ۲G، ۳G و وایمکس، تسهیم درآمد، شماره‌گذاری، خدمات اجباری عمومی، حق رگولاتوری، حق فرکانس‌های واگذاری در باند GSM، حق فرکانس‌های مایکروویو، هزینه اتصال متقابل، گمرک و عوارض، مالیات بر درآمد، مالیات تکلیفی، خطوط انتقال، هزینه برق،آب،گاز و انرژی و درآمدهای شرکت‌های دولتی مخابراتی را از جمله پرداختی‌های ایرانسل به دولت برشمرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
ایرانسل در بازارهای تلفن همراه منطقه فعالیت کند
 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از ایرانسل خواست تا زمینه فعالیت‌هایش به داخل بازار ایران محصور نباشد و در بازارهای تلفن همراه منطقه نیز فعالیت کند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، وی صبح امروز در مراسم راه‌اندازی و رونمایی از پنج پروژه و محصول جدید ایرانسل در هفته دولت گفت: ایرانسل می‌تواند از طریق شریک خارجی خود در فعالیت‌های مهم منطقه سهم داشته باشد.
وی اظهار داشت: انتظار ما از ایرانسل این است که فعالیت‌های خود را به بازارهای خارج از ایران نیز بسط دهد و آنها را در خارج از کشور توسعه دهد.
IMG_3485
واعظی، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد ایرانسل و تعامل آن با وزارت ارتباطات و بخش‌های مختلف افزود: ما از عملکرد شما راضی هستیم و برای تحقق فعالیت‌های ایرانسل در بیرون از بازار ایران نیز همکاری خواهیم کرد.
به گفته وی، ایرانسل و شریک خارجی آن (MTN) تعامل و همکاری خوب و سازنده‌ای دارند و در وزارت ارتباطات نیز امنیت سرمایه‌گذاری شرکای خارجی را تضمین می‌کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با ورود ایرانسل مردم ایران به تدریج طعم رقابت را چشیدند، گفت: انحصار بد است و هر بخشی از هر کشوری در انحصار باشد، امیدی به رشد و شکوفایی آن نخواهد بود و مردم ضرر می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حضور ایرانسل در ایران نشان داد رقابت منجر به توسعه می‌شود، افزود: زمانی که بیرون از وزارت ارتباطات بودم، برایم جالب بود که یک شرکت جدید چگونه با یک شرکت دولتی و قدیمی رقابت خواهد کرد.
واعظی اظهار داشت: نوآوری و ابتکار ایرانسل تنها در بخش‌های تبلیغاتی نیست و در بخش‌های فنی و حتی بخش‌های بازرگانی، تحاری و بازاریابی ایرانسل هم وجود دارد.
وی با اشاره به عرضه رسمی نخستین شبکه وای‌فای عمومی در کشور گفت: عرضه آزمایشی این شبکه از توچال آغاز شد و معتقدم همه کشور می‌تواند از ایرانسل خدمت بگیرد و تمام نقاط کشور را تحت پوشش قرار دهد.
واعظی تصریح کرد: کسانی که زودتر از ما به استقبال پهن باند و فناوری رفتند، بیشتر بردند. اگر بخواهیم بنشینیم و به ما تحمیل شود، قطعا پهن باند به ایران می‌آید اما مزایای آن نمی‌آید. ما باید به استقبال فناوری‌های جدید برویم. دنیای امروز دنیای فناوری است و امروز کشوری که مجهز به فناوری‌های نو از جمله فناوری که ما در آن هستیم، فعالیت می‌کند، برای حل مشکلاتش و برای ثروت بیشتر میان‌بر می‌زند تا سهم بازاری در ایران به دست بیاورد.
وی افزود: فرهنگ غلطی که امروز در جامعه بوجود آمده، این است که فکر می‌کنند اینترنت و سرعت بالای آن فقط برای اوقات فراعت و تفنن و سرگرمی است که این تفکر غلط است. ممکن است از آن به عنوان سرگرمی هم استفاده شود اما آنچه که ما در دولت به این حوزه بها می‌دهیم این است که ICT پیشران و توانمندساز توسعه و همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.
به گفته واعظی، اگر می‌خواهیم اقتصادمان شکوفا شود، راهی نداریم جز اینکه از این فناوری‌ها به عنوان پایه و اساس کار خود استفاده کنیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا