اخبار

رایتل دوباره حامی جشنواره فیلم فجر شد

رایتل که چند سالی است حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری را در برنامه خود دارد، امسال هم برای دومین سال متوالی حامی اصلی جشنواره فیلم فجر شده است. این حمایت با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان رایتل و سازمان سینمایی کشور انجام گرفته است.

سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در حالی دو روز دیگر آغاز می‌شود که همانند سال قبل رایتل را به عنوان حامی اصلی در کنار خود دارد.
در این راستا تفاهم‌نامه همکاری میان رایتل و سازمان سینمایی در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به‌امضاء رسیده است.
سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل اعلام کرد که این اپراتور سال گذشته با اجازه‌ی دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به‌این حوزه ورود پیدا کرد و در سال جاری نیز تلاش داریم با برنامه و محتوای غنی‌تری در این بخش فعالیت کنیم.
مدیرعامل اپراتور سوم در مورد فعالیت‌های رایتل در زمینه تلفن همراه توضیح داد:

رایتل فعالیت جدی خود را در دولت تدبیر و امید آغاز کرد و شاهد رشد اساسی خود بود. در شهریور سال ۹۲ تنها ۱۲۰ شهر کشور تحت پوشش خدمات رایتل بود که‌این رقم در حال حاضر به ۴۵۲ شهر رسیده‌ است و رایتل با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌ی راه‌اندازی رومینگ توانسته‌ است این مسیر را طی کرده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که‌امکان استفاده‌ از خدمات رایتل در تمامی کشور مهیا است. در سال ۹۲ تعداد سایت‌های اپراتور سوم ۹۲۶ سایت بود که‌ این تعداد اکنون به رقم ۳ هزار و ۵۵۰ سایت رسیده‌ است و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ رایتل ۷ هزار و ۵۰۰ سایت داشته باشد.

به گفته‌ی صدری، حدود ۸۰ درصد مشترکان رایتل مشترکان دیتا هستند به همین دلیل همواره سعی کرده‌ایم در فضاهایی که محتوای غنی دارد حضور پیدا کنیم و جشنواره فیلم فجر از این‌گونه بسترها است. محتوای خوبی بر بستر رایتل که یک بستر کاملا داخلی است در اختیار مردم قرار گیرد تا مشترکان با پرداخت حداقل هزینه‌ از محتوایی مناسب بهره‌مند شوند.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی نیز بیان کرد:

اینکه مردم زمان بیشتری از استفاده محصولات هنری را به محصولات داخلی اختصاص دهند امر بسیار ارزشمندی است. در این صورت ما قطعاً بهتر به هدف خود خواهیم رسید و بر همین اساس بر این باوریم که باید در بخش‌های مختلف فرهنگ به یک هم افزایی برسیم.

وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی گفت:

بنا داریم هرساله به عنوان سنت، همراهی در جشنواره فیلم فجر را در سازمان تامین اجتماعی دنبال کنیم. در این میان، تدبیر همکاران ما در رایتل برای حمایت از جشنواره سال گذشته بدین قرار بود که با همکاری شرکت‌های خارجی کار پیش رود، امسال حتی کشورهای اروپایی هم برای همکاری‌های اقتصادی در این بخش اظهار علاقمندی کردند اما ما هنوز در این خصوص تصمیم¬گیری نکرده‌ایم و بر این باور هستیم که شرکت در جشنواره فجر حتی اگر سود اقتصادی هم نداشته باشد آن را دنبال خواهیم کرد.

به گفته‌ی علی ربیعی، فضای مجازی اکنون به عنوان ابررسانه کار می‌کند و ما طی دو سال اخیر سعی کرده‌ایم پیوندی بین فضای مجازی و سینما ایجاد کرده و از این فرآیند برای اطلاع رسانی در حوزه‌ی سینما بهره‌مند شویم.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت:

سینمای ایران اهمیت خاصی دارد و نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزها و جشنواره‌های بین المللی هم حضور جدی دارد و این یکی از نقاط درخشان است که می‌توان به‌این وسیله فرهنگ و تمدن خود را به دنیا معرفی کنیم. سینما در داخل کشور به غیر از کارکرد سرگرمی، از جنبه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی نیز بهره می‌برد و عموم جامعه‌از مردم عادی گرفته تا سران سه‌قوه علاقمند هستند برای حضور در جشنواره فیلم فجر بلیط دریافت کنند.

بر اساس گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ویژگی جشنواره ۳۴ این است که فیلم‌های این دوره عمدتاً دراین دولت ساخته شده و پروانه ساخت آن‌ها هم در این دولت اعطا شده‌ است اما سال قبل برخی پروانه‌ها مربوط به دوره‌های قبل بود که در موارد متعدد ممکن بود این فیلم‌ها با سیاست‌های ما همخوانی نداشته باشد. بر همین اساس در برخی موارد این فیلم‌ها با اصلاحاتی به نمایش درآمد اما فکر می‌کنم جشنواره‌ی ‌امسال نسبت به دو سال قبل از نقاط قوتی برخوردار است.
جنتی در مورد اهمیت فیلم‌های اجتماعی تصریح کرد که نمی‌توان به فضای اجتماعی، نابسامانی‌ها و آسیب‌های آن بی تفاوت بود بر همین اساس در جشنواره‌ی ‌امسال به‌این حوزه نیز پرداخته شده و فیلم‌های مختلفی با موضوعات اجتماعی ساخته شده‌اند البته باید میان سینمای اجتماعی با سیاه‌نمایی نیز تفاوت قایل شد.
وزیر ارشاد به راه‌اندازی سیستم ( VOD(Video On Demand یا ویدیوی درخواستی اشاره کرد و توضیح داد:

در این دولت با همکاری و همفکری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیستم در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد تا امکان دسترسی وسیع به فیلم‌های مورد علاقه مردم فراهم شود، بیش از سه هزار فیلم داستانی در تاریخ سینمای ایران ساخته شده‌ است که می‌تواند روی شبکه VOD قرار بگیرد و مخاطبان با قیمتی نازل به آن دسترسی پیدا کنند. راه‌اندازی این سیستم کاری دانش محور است که تولیدات فرهنگی ما را به جهان صادر می‌کند و عموم مردم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

علی جنتی در ادامه با بیان اینکه در دو سال و نیم گذشته شعار ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقتصاد فرهنگ و هنر بوده‌ است‌ که در آینده نتایج آن نمود پیدا خواهد کرد، افزود:

بحث اقتصاد خلاق نیز که پیش از این اصلا مطرح نبود‌، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری می‌شود‌ و می‌تواند در جامعه فرهنگی ارزش افزوده‌ ایجاد کند، ما نیز باید با آینده نگری به‌این سمت برویم زیرا اقتصاد خلاق می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

به گفته‌ی وی، رایتل سال گذشته دیدن برنامه‌های جشنواره را برای افرادی که ممکن بود در آن لحظه به تلویزیون دسترسی نداشته باشند فراهم کرد که‌این کار اقدام شایسته‌ای بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا