اخبار

رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ Note 5 و S6 Edge+ در برج میلاد تهران

  • s6-edge+

یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴، مراسم رونمایی از جدیدترین پرچمداران شرکت سامسونگ یعنی Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge+ در برج میلاد تهران

 
چندی پیش در تاریخ ۲۱ مرداد این دو پرچمدار جدید در کنفرانس آنپکد ۲۰۱۵ به صورت رسمی معرفی شدند و طبق زمانبندی قبلی این دو فبلت قرار بود از اوایل شهریور روانه بازار آسیا شود که این اتفاق افتاد و امروز ۸ شهریور ماه رونمایی رسمی این دو پرچمدار توسط دفتر سامسونگ در تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با حضور اصحاب رسانه برگذار می شود.
هر دوی این فبلت‌ها صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD دارند و با گسترش فبلت‌ها به نظر می‌رسد این صفحات بزرگ نیز جایگاهی قابل توجه را در بازار گوشی‌های هوشمند بدست آورده‌اند. خلاصه ای از مشخصات این دو پچمدار را در ادامه مطلب بخوانید.
 
Galaxy Note 5
این گوشی از هر نظر نسبت به نسل قبل خود ارتقاء یافته و این بار به جای بدنه‌ی پلاستیکی یا چرم مصنوعی به پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس مجهز شده است. همچنان، قلم دیجیتال  یکی از قابلیت‌های رقابتی گلکسی نوت‌ها در نوت جدید نیز وجود دارد. گلکسی نوت ۵ بیشتر شبیه به یک گلکسی اس ۶ بزرگ با قلم S-Pen است. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی این گوشی از رزولوشن QHD پشتیبانی می‌کند و سامسونگ همچنان از پنل Super AMOLED خود در این گوشی نیز بهره برده است. پرچمدار جدید سامسونگ نیز تنها در یک نسخه و با پردازنده‌ی Exynos 7420 روانه‌ی کلیه‌ی بازارهای جهانی می‌شود. این پردازنده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری پشتیبانی می‌کند و هرچند از نظر قدرت پردازنده‌ی گرافیکی شاید ضعیف‌تر از همتای کوالکامی‌اش باشد اما از نظر مصرف بهینه‌ی انرژی و تولید گرما، عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می‌کند.
گلکسی  نوت ۵ به اندروید ۵.۱ به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز مجهز شده است که همان تغییرات اعمال شده در گلکسی اس ۶ سامسونگ بر روی این گوشی نیز اعمال شده است.
گلکسی نوت ۵ نسبت به گلکسی نوت ۴ از باتری کم‌حجم‌تر با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد. با این حال به دلیل استفاده از پردازنده‌ی بهینه‌تر با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری انتظار داریم تا طول عمر باتری در نوت ۵ با وجود باتری ضعیف‌تر نسبت به نوت ۴، بیشتر یا حداقل هم سطح با نسل قبلی باشد.
گلکسی نوت ۵ نیز همچون گلکسی اس ۶ها از درگاه حافظه‌ی خارجی پشتیبانی نمی‌کند و امکان افزایش حافظه در آن‌ وجود ندارد. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز قابل تعویض نیست.

Samsung-Galaxy-Note5

Galaxy S6 Edge+

سامسونگ در این گوشی نیز تمایلی برای استفاده از پردازنده‌های کوالکام نشان نداده و فبلت جدید خود را در یک نسخه مجهز به پردازنده‌ی Exynos 7420 با چهار هسته‌ی ۲.۱ گیگاهرتزی از نوع Cortex A57 و چهار هسته‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی از نوع Cortex A53 بر پایه‌ی روش big.LITTLE و لیتوگرافی ۱۴ نانومتر عرضه کرده است. صفحه نمایش این گوشی نیز همانند نوت ۵، ۵.۷ اینچ از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن QHD دارد
باتری گلکسی اس ۶ اج+ ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که سامسونگ تا ۲۱ ساعت مکالمه مداوم و ۱۴ روز زمان استندبای را برای آن تضمین می‌کند. شاید با توجه به اندازه صفحه نمایش نتوان انتظار عمر باتری بالایی از این گوشی داست اما باید منتظر ماند و ودید که آیا این گوشی در استفاده واقعی ما را شگفت زده خواهد کرد یا خیر.
رابط کاربری اس ۶ اج+ مانند برادر کوچک‌تر خود تاچ‌ویز است که این بار مبتنی بر اندروید ۵.۱ خواهد بود. شاید بزرگ‌ترین تغییر آن را می‌توان سبک‌تر شدن رابط کاربری دانست اما اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند People Edge نیز می‌توانند تجربه‌ی کار با لبه‌های خمیده‌ی گوشی را بهبود ببخشند.

samsung-galaxy-s6-edge-plus-5

در ادامه با سایت خبری موبایلستان همراه باشید.

این مراسم در ساعت ۱۰ صبح طبق برنامه قرار هست شروع بشه و ما گزارشی از این مراسم تهیه و بروی سایت موبایلستان قرار خواهیم داد

باتشکر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا