اخبار

سامسونگ به روز رسانی لالیپاپ را برای نوت ۲ و گلکسی اس۴ تایید کرد

سامسونگ به روز رسانی لالیپاپ را برای نوت ۲ و گلکسی اس۴ تایید کرد

ما به تازگی متوجه صفحه ی نسبتا جالبی شدیم که اطلاعات جدیدی در خصوص برنامه ی سامسونگ برای انتشار به روزرسانی لالیپاپ را آشکار می کند. صفحه ی مورد بحث از قسمتی از تارنمای فنلاندی Samsung.com است و بنابر این به اندازه ی کافی معتبر و قابل استناد است. این صفحه یک جدول را به ما نشان می دهد که جزئیات به روزرسانی های برنامه ریزی شده برای تعدادی از گوشی ها و تبلت های سامسونگ را نمایش می دهد و در عین ناباوری مدعی می شود که اندروید ۵ برای تعدادی از مدل ها از جمله گوشی های هوشمند نسبتا قدیمی منتشر خواهد شد.

با نگاهی به لیست،  گوشی های گلکسی نوت۴ و نوت۳ که پیش تر هم انتظار می رفت به روزرسانی را دریافت کنند به چشم می خورند.

اما نکته ی تعجب برانگیز این است که گلکسی نوت ۲ هم در لیست قرار دارد. این فبلت اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۲ به بازار ارائه شد و سامسونگ به عنوان یک قرارداد معمولا دستگاه هایش را تا دو سال و یا تا دو آپدیت عمده – هرکدام که زودتر اتفاق بیافتد- پشتیبانی می کند. با این حساب دیدن این دستگاه در لیست دریافت کنندگان اندروید ۵ تعجب آور است.

اما خبرهای خوش به همین جا ختم نمی شود. با نگاهی به خانواده ی S و دستگاه های سری های دیگر، اطلاعات گیج کننده ی بسیار دیگری هم میبینیم. گلکسی S5 mini در لیست دستگاه های در انتظار لالیپاپ قرار گرفته است اما نوشته ای که در برابر برادر بزرگتر این دستگاه یعنی گلکسی S5 برای آپدیت بعدی ثبت شده عبارت «نامعلوم» است.

همچنین Samsun Galaxy Alpha و Galaxy S4 نیز در لیست هستند که تقریبا با Note 2 از لحاط دریافت به روزرسانی در یک وضعیت قرار دارند.

این اطلاعات جدید بسیار جالب به نظر می رسند و سوال های زیادی را ایجاد می کنند. اگر از هر منبع دیگری به دست آمده بودند به سرعت رد می شدند. اما در شرایط حاضر، یا این اطلاعات یک اشتباه بزرگ از سمت سامسونگ است و یا نوید یک تحول اساسی در سیاست های پشتیبانی غول تکنولوژی کره ای را می دهد.

ما امیدواریم که مورد دوم حقیقت داشته باشد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا