اخبار

سامسونگ چهارمین شرکت تولید کننده پردازنده موبایل در جهان شد

همانطور که می دانید ، کمپانی کره ای سامسونگ مدت زیادی‌ست در حال طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های (SoC) و نیمه هادی‌های موبایلی می باشد و پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته است.حالا آخرین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که هم اکنون سامسونگ در جایگاه چهارمین شرکت تولید کننده پردازنده موبایل در جهان قرار گرفته است.
در این رده بندی جهانی کمپانی کوالکام جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و اپل در جایگاه دوم قرار دارد. پس از اپل نوبت به شرکت تایوانی مدایتک می‌رسد و پس از این سه شرکت، کمپانی سامسونگ قرار گرفته است. طبق اطلاعات به دست آمده، هم اکنون کمپانی کوالکام با سری تراشه‌های اسنپدراگون خود چیزی در حدود ۴۲ درصد از سهم بازار پردازنده‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. اپل سهم بازار ۲۱ درصدی داشته و پردازنده‌های مدیاتک هم سهم بازاری معادل با ۱۹ درصد دارند. پس از این سه کمپانی شرکت سامسونگ قرار داشته و در جایگاه پنجم هم کمپانی Spreadtrum قرار گرفته است.
به گزارش کلیک، سامسونگ توانسته در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۵۰ میلیون نسخه از سری تراشه‌های اگزینوس خود را به فروش برساند. به طور کلی میزان استفاده از تراشه‌های این شرکت در گوشی‌های هوشمند میان رده، پایین رده و گجت‌های پوشدنی روز به روز در حال افزایش است. در این بین نباید از تاثیر مستقیمی که عرضه پرچمداران سال ۲۰۱۵ این برند کره‌ای بر روی افزایش سهم بازار پردازنده‌های آن داشته‌اند چشم‌پوشی نماییم. سامسونگ در سال ۲۰۱۵ از نظر تراشه پرچمداران خود را تنها در یک نسخه و مجهز به سیسم روی چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ عرضه کرد و از تجهیز این محصولات به تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام ممانعت به عمل آورد. با توجه به اینکه استقبال پرشوری از پرچمداران سامسونگ به عمل آمد، بدون تردید بخش عظیمی از موفقیت‌های سامسونگ در زمینه افزایش فروش پردازنده‌های موبایل مرتبط با این موضوع خواهد بود.
در بین همکاری‌های سامسونگ با شرکت‌هایی همچون میزو و … نیز تاثیر به سزایی در رشد سهم بازار پردازنده‌های این برند کره‌ای داشته‌اند. با این وجود سامسونگ عموما نشان داده که تمایلی نسبت به فروش تراشه‌های سری اگزینوس به سایر برندها ندارد. عمدتا سامسونگ به منظور فروش این تراشه‌ها قیمت‌های بالایی را در نظر می‌گیرد. با این وجود سامسونگ در سال ۲۰۱۵ با شرکت میزو همکاری‌های نزدیکی داشته است. علاوه بر این موضوع، سامسونگ به منظور تولید تراشه‌های دو کمپانی کوالکام و اپل نیز با آن‌ها همکاری می‌کند و در واقع سامسونگ از هر نظر در صنعت نیمه هادی‌های موبایل در راس امر قرار داشته و نقشی حیاتی را ایفاء می‌نماید.
منبع: sammobile

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا