اخبار

سامسونگ یک چیپ سلامتی موسوم به Bio-Processor برای گجت‌های پوشیدنی عرضه خواهدکرد

دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت بوده و همواره سازندگان از سیستم‌ها، چیپ‌ها و تکنولوژی‌های مختلفی رونمایی می‌نمایند که می‌تواند شیوه‌ی کنترل سلامتی انسان را به صورت کامل تغییر دهد. حال مدت زیادیست که اخباری در مورد یکی از چیپ‌های جدید سامسونگ با نام Bio Processor در حال انتشار است که نشان می‌دهد این شرکت برای کنترل سلامتی انسان، چیپی جدید تولید کرده که می‌تواند ۵ مولفه‌ی مختلف را کنترل نماید.
این ۵ مولفه شامل چربی بدن، میزان توده عضلانی بدن، دمای پوست، ضربان فلب و میزان عرق می‌باشند و همه‌ی آنها به کمک چیپ جدید سامسونگ قابل بررسی هستند. سامسونگ که نام چیپ جدید خود را Bio-Processor انتخاب نموده، قصد دارد از آن در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶، در گجت‌های پوشیدنی خود استفاده نماید. سامسونگ به صورت رسمی نیز اعلام کرده که این آمادگی را دارد که چیپ جدید خود را در اختیار دیگر شرکت‌ها نیز قرار دهد.
سال ۲۰۱۵، سال چندان پرباری برای گجت‌های پوشیدنی نبود و شرکت‌های مختلف نتوانستند آنطور که وعده داده بودند از سنسورها و چیپ‌های متعدد در محصولات خود استفاده نمایند. یکی از این شرکت‌ها نیز اپل بوده که قرار بود در ساعت هوشمند خود از سنسورهای مختلفی که هم‌اکنون شاهد آنها در Bio Proccesor هستیم، استفاده نماید، اما این اتفاق نیفتاد و نهایتا ما شاهد وجود سنسوری برای کنترل ضربان قلب در این ساعت هوشمند بودیم. حال سامسونگ قصد دارد قدم بعدی را زودتر از هر کسی بردارد.
اما سوالی که اینجا مطرح می‌گردد، این است که آیا واقعا سامسونگ می‌تواند Bio-Processor را به گونه‌ای عرضه نماید که قادر به اندازه‌گیری و کنترل تمامی موارد باشد؟ هم‌اکنون در بازار می‌توان گجت‌های مختلفی را پیدا کرد که با داشتن سنسورهای متعدد، حتی نمی‌توانند ضربان قلب و یا گام‌های برداشته‌شده را به درستی بشمارند. اگر یک گجت سلامتی نتواند اطلاعات را به درستی نمایش دهد، واقعا نمی‌تواند کارآمد باشد.
شکی نیست که به زودی سامسونگ یگ گجت سلامتی را به همراه چیپ Bio-Processor در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما این احتمال نیز وجود دارد که سازندگان دیگر نیز به استفاده از این چیپ روی آورده و به یکی از مشتریان سامسونگ تبدیل شوند. مهندسین سامسونگ نیز در مورد این چیپ جدید و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن، اعلام کرده‌اند که این Bio-Processor می‌تواند سرعت توسعه محصولات سلامتی و ورزشی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و امکان ایجاد تکنولوژی‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.
همچنین سامسونگ اذعان داشته گجت‌هایی که می‌توانند با چیپ Bio-Processor همگام شوند، می‌توانند در انواع مختلفی عرضه شوند و هیچ محدودیتی از لحاظ شکل ظاهری و طراحی محصولات وجود ندارد. به هر حال باید منتظر باشیم و بیینیم که آیا سامسونگ واقعا می‌تواند آینده گجت‌های سلامتی و دنیای ورزش را به کمک چیپ‌ جدید Bio-Processor، تغییر دهد یا نه.

منبع: TheVerge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا