اخبار

سه اپراتور تلفن همراه کشور به تجهیزات رجیستری مجهزشدند

موضوع رجیستری گوشی های موبایل و ممانعت از قاچاق موبایل مدتی است که به موضوع داغ حوزه موبایل تبدلیل شده است. در همین زمینه سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه قاچاق کالا و ارز از نصب تجهیزات رجیستری در سه اپراتور تلفن همراه کشور خبر داد و گفت: مسئولیت اجرای ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه موسوم به رجیستری به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
قاسم خورشیدی توضیح داد که برای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه تجهیزات کامل در سه اپراتور همراه کشور نصب شده است و این طرح در آینده ای نزدیک به طور کامل در کشور اجرایی می شود.
وی تاکید کرد مسئولیت اجرای ثبت و شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه موسوم به رجیستری به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود :

براساس ماده (۴) قانون حمایت از مصرف کنندگان هر نشان تجاری که می خواهد در کشور به فروش برسد باید دارای نمایندگی رسمی ، شبکه توزیع و زنجیره خدمات پس از فروش باشد. وزارت صنعت ، معدن و تجارت بعد از ابلاغ این قانون شروع به ساماندهی نشان های تجاری از جمله گوشی های تلفن همراه در کشور کرده است.

خورشیدی در خصوص کنترل بازار و جمع آوری گوشی های همراه در بازار توضیح داد که این اقدام صرفاً در خصوص گوشی های آیفون صورت نمی گیرد، بلکه شامل هر نوع گوشی می شود که دارای نمایندگی ، شبکه توزیع و زنجیره خدمات پس از فروش در کشورمان نباشد.
شبکه اپراتورهای سه گانه کشور فعلاً به هر نوع گوشی خدمات ارائه می دهند ، ولی با اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن تلفن همراه دیگر امکان سرویس دادن به گوشی هایی که فاقد نمایندگی رسمی ، شبکه توزیع و زنجیره خدمات پس از فروش در کشور هستند ، وجود نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا