اخبار

سیستمی که نام فیلم های سینمایی را مبتنی بر توضیحات شما حدس می‌زند

حتما برای شما هم پیش آمده که نام فیلمی را که قبلا دیده‌اید، فراموش کرده باشید. در چنین مواردی اغلب سعی می‌کنید با تعریف داستان فیلم و شخصیت‌های آن برای دوستانتان، فیلم مورد نظر خود را معرفی کنید. در صورتی که این راهکار جواب نداد، از این پس می‌توانید از سیستم Val.ai استفاده کنید.
سیستم هوش مصنوعی Val.ai می‌تواند توضیحات ابتدایی درباره تمامی فیلم‌ها را تحلیل کند، سپس با جستجوهای پیشرفته نام فیلم مورد نظر را روی صفحه نمایش دهد. این سیستم همچنین می تواند مبتنی بر ویژگی‌های خاص فیلم‌های مورد علاقه کاربر، به او تماشای فیلم‌های جدید را پیشنهاد دهد. Volassa یک شرکت فناوری هوش مصنوعی فنلاندی است و Val.ai اولین محصول این شرکت است. این سیستم هنوز در مرحله تست نسخه بتا قرار دارد اما همین نسخه بتا نیز می‌تواند با انجام سرچ‌های مختلف شما را به عنوان فیلم‌های مورد نظرتان برساند. برای مثال اگر کاربر عبارت “کشته شدن بیگانه‌ها توسط تام کروز” را جستجو کند، این سیستم فیلم Edge of Tomorrow را به او پیشنهاد می‌دهد.
 
فناوری هوش مصنوعی Val.ai مبتنی بر سال‌ها تحقیق در دانشگاه Oulu فنلاند است. سیستم Val.ai فیلم‌ها و ویدیوها را تحلیل می‌کند تا مفاهیم فردی همچون مکان‌ها، تم‌ها، نقش آفرینان و غیره را شناسایی کند. تحت اجازه ارایه دهندگان محتوا و سرویس‌ها Val.ai می‌تواند تمامی پایگاه‌های داده محتوای فیلم را در زمان واقعی قابل جستجو کند.
این سیستم همچنین می تواند دستورات صوتی زنجیره‌ای را تفسیر کند، برای مثال در مرحله اول کاربر درباره “فیلم‌های تاریخی حماسی” جستجو می‌کند، سپس می‌تواند اضافه کند که سیستم تنها فیلم‌هایی با صحنه‌های نبرد بزرگ را نمایش دهد. شرکت Volassa امیدوار است نسخه‌های آتی این سیستم به طور کامل از سیستم‌های دستور صوتی مانند الکسا پشتیبانی داشته باشد. در حال حاضر فناوری اولیه Val.ai با برنامه‌های تلویزیونی فنلاندی تست شده است و Volassa امیدوار است بتواند به زودی با تولیدکنندگان و آگهی دهندگان بین المللی وارد همکاری شود. برای تست این سیستم و پیش بینی نام فیلم مورد نظر خود به این آدرس مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا