اخبار

سیستم رمزگذاری واتس اپ برای تمام کاربران سراسر دنیا عرضه شد

سرویس پیام‌رسانی واتس اپ (WhatsApp) که اکنون متعلق به کمپانی فیسبوک است، با داشتن حدود یک میلیارد کاربر فعال، یکی از پر‌مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است. این پیام‌رسان ساعاتی پیش، از شروع فعالیت سیستم رمزگذاری پیام‌ها برای افزایش امنیت کاربران خود خبر داد.
شاید بعد از جنگ‌های اپل و اف بی آی بر سر اینکه اپل اطلاعات آیفون تروریست حادثه‌ی سن برناردینو را در اختیار دولت بگذارد، اعلام این خبر توسط واتس اپ کمی بتواند خیال کاربران را از امنیت اطلاعات‌شان راحت‌تر کند. بر طبق این خبر که به طور رسمی از سوی واتس اپ منتشر شده است، از این پس پیام‌های کاربران به صورت مبدا به مقصد یا همان End to End رمزگذاری می‌شوند. این بدان معناست که تنها کاربرِ فرستنده و کاربرِ گیرنده می‌توانند آن پیام را بخوانند و در بین راه، هیچ فرد و کمپانی سوم شخصی حتی خود واتس اپ و ماموران امنیتی، نمی‌توانند به محتوای آن پیام دسترسی داشته باشند.سیستم رمزگذاری واتس اپ
این سیستم فوق پیشرفته‌ی کدنگاری، تمام پیام‌های متنی، پیام‌های حاوی تصویر و فایل، تماس‌های صوتی و ارتباطات ویدیویی بین دو کاربر واتس اپ را پوشش می‌دهد و همه‌ی این اطلاعات رمزگذاری می‌شوند. همچنین مقامات واتس اپ این اطمینان را داده اند که تمام کاربرانی که بر روی آی او اس، ویندوزفون، اندروید و یا به هر روش دیگر از اپلیکیشن واتس اپ استفاده می‌کنند، از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد و نیازی به انجام هیچ تنظیمات اضافه و یا پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی کاربران نیست.سیستم رمزگذاری واتس اپ
جالب است بدانید که با این اقدام واتس اپ، دیگر حتی مقامات قضایی و نهادهای امنیتی نظیر اف بی آی هم نمی‌توانند درخواستی برای دسترسی به اطلاعات کاربر خاصی داشته باشند، زیرا هیچ فردی به غیر از فرستنده و گیرنده نمی‌تواند به پیام مورد نظر دسترسی داشته باشد!
توسعه‌دهندگان WhatsApp از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی در حال کار بر روی این پلتفرم نرم افزاری پیشرفته بوده اند و این موضوع به حدی برای دولت اهمیت داشته است که مامورانی از وزارت دادگستری در مقاطعی، بر روی این فعالیت نظارت داشته اند. با اعلام رسمی این خبر، از امروز تمام ارتباطات انجام شده از طریق واتس اپ به صورت کدگذاری شده ارسال و دریافت خواهند شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا