اخبار

سیمانتک کمپانی Blue Coat را به مبلغ ۴.۶۵ میلیارد دلار خرید

شرکت امنیتی سیمانتک با مبلغ ۴.۶۵ میلیارد دلار، کمپانی ارائه دهنده خدمات امنیتی تحت وب Blue Coat را خریداری کرد. بدین ترتیب با این خرید، کمپانی سیمانتک می‌تواند فناوری‌های امنیتی خود را حتی هنگام جابجایی کاربران به فضای ابری به آن‌ها ارائه دهد.
با این خرید که انتظار می‌رفت در سه ماهه سوم سال جاری انجام شود، مدیرعامل Blue Coat، گرگ کلارک به عنوان مدیرعامل سیمانتک انتخاب شد. این کمپانی از آوریل به دنبال یک مدیرعامل جدید بوده چراکه در آن زمان مدیرعامل وقت سیمانتک Michael Brown به دلیل نتایج نا امید کننده مالی، از این سمت کناره گیری کرده بود. پس از این کناره گیری، Ajei Gopal به عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شد.
سیمانتک اعلام کرده که با این خرید، فناوری‌ها و قابلیت‌های نظارتی امنیتی این شرکت با شبکه امنیتی ابری Blue Coat ترکیب شده و به مشتریان امکان برقرای امنیت در همه جا از جمله ایمیل، وب، شبکه، سرورها و … را می‌دهد. گفته شده که قابلیت‌های پیشگیری از دست دادن داده در وب پراکسی و بیش از ۱۲۰۰۰ اپلیکیشن ابری اضافه شده است. ترکیب دو شرکت مورد بحث باعث شده تا هم اکنون مجموعا بیش از ۳۰۰۰ مهندس و محقق و همچنین ۹ مرکز مقابله با تهدیدات امنیتی در آن‌ها فعال باشند.
با یکی شدن این دو شرکت انتظار می‌رود درآمد مالی سال ۲۰۱۶ این کمپانی به ۴.۴ میلیارد دلار برسد که ۶۲ درصد از کل این درآمد از جانب امنیت تجاری است.
پس از اینکه در برخی از شرکت‌های امنیتی قدرتمند رخنه‌هایی دیده شد و به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد امنیت، کمپانی سیمانتک نتوانست از این وضعیت به نفع خود سود برده و درآمد مالی خود را افزایش دهد. این شرکت در گزارش ماه می خود اعلام کرده که درآمد سه‌ماهه چهام سال مالی‌اش که به اول آوریل منتهی می‌شود، ۸۷۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن، ۳ درصد کاهش داشته و این در شرایطی رخ داده که درآمد کلی با ۹ درصد کاهش به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.
سیمانتک قصد دارد بخشی از هزینه خرید کمپانی Blue Coat را به صورت نقد پرداخت کرده و ۲.۸ میلیارد از آن را هم بعدا بپردازد. Silver Lake که یکی از سرمایه‌گذاران سیمانتک است، تصمیم گرفته تا میزان سرمایه‌گذاری خود را دوبرابر کرده و به ۱ میلیارد دلار برساند تا شرکت یاد شده بتواند از پس خرید جدید خود بر بیاید. Bain Capital که اکثریت سهام Blue Coat را در اختیار دارد نیز تصمیم گرفته تا ۷۵۰ میلیون دلار دیگر را در شرکتی که ترکیب دو کمپانی یاد شده خواهد بود سرمایه‌گذاری کند.
سیمانتک در ماه ژانویه اعلام کرد کسب و کار مدیریت اطلاعات خود را به گروهی از سرمایه‌گذاران خود فروخته است. اوایل ماه جاری هم Blue Coat اعلام کرد که قصد دارد اولین مرحله عرضه عمومی سهام خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده عملی کند. البته Blue Coat اکنون از این اقدام صرف نظر خواهد کرد.
 
منبع pcworld
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا