اخبار

شایعات مبنی بر خروج بلک بری از بازار گوشی های هوشمند حالا همگی به حقیقت تبدیل شدند

شرکت بزرگ بلک بری که مدت زمان زیادی‌ست در زمینه‌ تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارد، مشکلاتی بسیاری را در سال‌های اخیر داشته است. چند هفته پیش از انتشار گزارش مالی رسمی این شرکت، شایعاتی مبنی بر خروج بلک بری از بازار گوشی های هوشمند به گوش می‌رسید که خوشبختانه یا متأسفانه حالا به حقیقت تبدیل شده است.
مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای جان چِن (John Chen) صراحتا اعلام کرد که بلک بری توسعه داخلی سخت افزارها و گوشی های هوشمند را متوقف کرده و وظیفه تولید آن را به شرکای خویش همانند فاکسکان واگذار خواهد نمود. تن دادن به چنین کاری باعث می‌شود تا در کنار کاهش پیدا کردن سرمایه اصلی شرکت، عملیات سرمایه گذاری دوباره انجام گردد.
با اینکه حالا شاهد خروج بلک بری از بازار گوشی های هوشمند هستیم، اما درآمدی که این شرکت از توسعه و عرضه نرم افزارها به دست آورده نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به بالاترین میزان ناخالص خود رسیده است. در واقع بلک بری نزدیک به ۴۴ درصد از درآمد ۳۴۴ میلیون دلاری (برای این دوره مالی) خود را از عرضه نرم افزارها به دست آورده که سهم بالایی را شامل می‌شود. فروش سرویس‌ها و انجام خدمات مختلف نیز به ترتیب ۲۶ و ۳۰ درصد از درآمد این شرکت را شامل می‌شوند.
مدیرعامل سختگیر بلک بری، پیش از این اعلام کرده بود که اگر سود شرکت از تولید گوشی های هوشمند در طول زمان افزایش پیدا نکند آنها تولیدات خود را متوقف می‌کنند. حالا نیز این اتفاق رخ داده و ما شاهد خروج بلک بری از بازار گوشی های هوشمند هستیم. اگرچه در آینده باز هم بلک بری در زمینه طراحی و عرضه اسمارت فون ها فعالیت می‌کند اما پروسه تولید این محصولات بر عهده شرکای تجاری خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا