اخبار

شایعه : مودم آیفون ۷ توسط اینتل و کوالکام ساخته خواهد شد

مودم آیفون ۷ توسط اینتل و کوالکام ساخته خواهد شد. ظاهرا هرچه به معرفی نسل هفتم نزدیک‌تر می‌شویم شایعات جنبه‌ی حماسی‌تری به خود می‌گیرند. طبق شایعه‌ی جدیدی که رسانه‌ای شده، اپل قرار است طی همکاری با اینتل و کوالکام وظیفه‌ی تولید مودم‌هایش را میان این دو شرکت تقسیم کند.
سال گذشته در شرایطی مثل حال حاضر کشف شد که چیپست A9 برای آیفون ۶S، توسط سامسونگ و TSMC تولید می‌شود. بدین منظور که تراشه برخی مدل‌ها را سامسونگ ساخته و سایرین توسط TSMC تولید شده‌اند. با اینکه این موضوع اهمیت چندانی نداشت اما بر روی کاغذ مشخص شد که تراشه‌های TSMC عمر باتری بیش‌تری را فراهم می‌آورند. البته همانطور که گفتیم، این موضوع تنها یک فرضیه است و در دنیای واقعی احتمالا بسیار متفاوت خواهد.
 
مودم آیفون 7
 
آیفون‌ها یکی پس از دیگری رسیدند و حال که نوبت آیفون ۷ شده، گفته می‌شود با چیپ متفاوتی ارائه خواهد شد. البته این چیپ مودم است که گویا قرار است با نسل پیش تفاوت داشته باشد. این شایعه با گزارشی که پیش‌ازاین توسط بلومبرگ منتشرشده بود نیز همخوانی دارد، چراکه این افشاگر تاکید کرده بود که اینتل تراشه مودم آیفون ۷ را تهیه خواهد کرد؛ اما فقط این نیست، ظاهرا تامین کننده دومی هم وجود دارد و آن شرکتی جز کوالکام نخواهد بود.
در این گزارش ادعاشده که مودم‌های اینتل آیفون ۷ برای شبکه‌ی مخابراتی AT & T کار خواهد کرد درحالی‌که کوالکام وظیفه دارد مودم‌هایی برای ورایزون و بازار چین تولید کند. هنوز علت اصلی تفاوت تولیدکننده‌‌ها مشخص نیست؛ ازنظر ما، احتمالا اپل می‌خواهد با اینتل همکاری کند اما قصد دارد پیش از امضا قرارداد، آن را محک بزند.
درهرصورت، موارد یا شده تنها در حد شایعه هستند و نمی‌توان بر صحت آن‌ها مهر تایید زد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم تفاوت سرعت و عملکردی میان چیپ‌های این دو تولیدکننده وجود دارد یا نه.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا