اخبار

شبکه های توزیع محتوای کشور معرفی شدند

با آغاز کار شبکه ملی اطلاعات، امکان راه اندازی شبکه های توزیع محتوای مستقل و یکپارچه هم فراهم شد که خود در نهایت به آزادسازی زیرساخت ها به ویژه شبکه انتقال بین استانی خواهد انجامید.
شبکه توزیع محتوا شبکه ای بزرگ از سرورهایی است که در چندین نقطه دنیا مستقر هستند و به صورت جغرافیایی توزیع شده اند. با استفاده از این شبکه CDN، محتوا با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیک ترین سرور در اختیار وی قرار می گیرد. استفاده از این سرویس همچنین سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت های با ترافیک بالا و وب سایت های جهانی را به همراه دارد.
اجرای طرح CDN در کشور منافع و مزایایی را به همراه دارد که یکی از آنها مربوط به شرکت های ارایه دهنده سرویس اینترنت و شبکه است که با کاهش هزینه های پهنای باند، افزایش امنیت، افزایش بهره وری از استفاده منابع شبکه و بهینه سازی ارسال ویدیو در شبکه همراه خواهد بود.
یکی دیگر از مزایای این طرح، آزاد شدن زیرساخت ها به ویژه شبکه انتقال بین استانی است که در نهایت افزایش کیفیت و رضایت، کاهش قیمت، امکان دریافت محتوا با قیمت ترافیک صفر، افزایش انگیزه برای مصرف محتوای داخلی و افزایش انگیزه برای خرید محتوا را برای کاربر به ارمغان می آورد. لایواستریمینگ ویدیویی با کیفیت نیز با این سرویس امکانپذیر می شود.
شرکت مخابرات ایران و همراه اول علاوه بر تهران به راه اندازی CDN یکپارچه در تبریز، مشهد و شیراز مبادرت کرده اند. رایتل نیز علاوه بر شهرهای نامبرده در اصفهان دارای شبکه توزیع محتوا خواهد بود. ایرانسل نیز این سرویس را در تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز راه اندازی کرده است.
شرکت شاتل علاوه بر این شهرها در کرمان، آمل، بابل، ساری، قم، کرج و رشت هم سرورهای شبکه توزیع محتوای خود را مستقر کرده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا