اخبار

شکایت تازه از اپل این بار بر سر تکنولوژی وای فای آیفون ها

آیفون های اپل مجموعه ای از ایده های متنوعی هستند که در یک دستگاه جمع آوری شده است. این یعنی ممکن است یکی از ایده های به کار رفته در این گوشی ها قبلاً توسط فرد دیگری ابداع یا استفاده شده باشد یا حتی به شکل یک پتنت ثبت شده باشد. به همین دلیل شرکت اپل هر از چند گاهی به دادگاه احضار می شود و تحت اتهام تخلف پتنتی قرار می گیرد.
آخرین مورد شکایت از اپل توسط موسسه تکنولوژی کالیفرنیا انجام شده که هم اپل و هم Broadcom (تکنولوژی های این شرکت در محصولات اپل به کار می رود) را مورد اتهام قرار داده است. بر اساس شکایت این موسسه، اپل از پتنت مرتبط به وای فای این شرکت سو استفاده کرده است. برای اینکه بیشتر در جریان قرار بگیرید، ظاهراً اپل و Broadcom از چهار پتنت در رابطه با نرم افزارهای IRA/LDPC تخلف کرده است.
محصولاتی که گفته میشود از این پتنت ها تخلف کرده اند شامل گوشی های آیفون ۵ به بعد، آیپد، مک بوک ایر و اپل واچ است. بخشی از این شکایت نامه به شرح زیر است:

اپل محصولات مجهز به وای فای خود را که با استفاده از ترکیب نرم افزارهای رمزگذاری و رمز گشایی IRA/LDPC کار می کنند تولید، صادر و استفاده می کند و آنها را به فروش می رساند و این یعنی از پتنت های ثبت شده سوء استفاده می کند. محصولاتی که از نرم افزارهای رمزگذاری و رمزگشایی IRA/LDPC بهره می برند و از پتنت های ثبت شده سوءاستفاده می کنند شامل محصولاتی ست که در ادامه به آنها اشاره می کنیم اما تنها به این لیست محدود نمی شود. دراین لیست نام محصولاتی همچون آیفون ۶ اس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۵C، آیفون ۵ اس، آیفون ۵، آیپد ایر، آیپد ایر ۲، آیپد پرو، آیپد مینی ۴، آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۲، مک بوک ایر و اپل واچ قرار می گیرند.

موسسه تکنولوژی کالیفرنیا پیش از این نیز به دنبال ضرر و زیان هایی که به سبب از دست دادن حق امتیازهای بالقوه اتفاق افتاده بود می گشت اما هنوز مشخص نیست که شکایت اخیر این موسسه موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا