اخبار

ضرر دهی سنگین کول پد در سال ۲۰۱۶

ضرر دهی سنگین کول پد در سال ۲۰۱۶

کول پد

شرکت چینی کول پد که یکی از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه خوش قیمت در جهان است، سالی بد را پشت سرنهاده است و مسئولان این شرکت خبر از ضرر دهی بسیار سنگین در ترازنامه‌های مالی خود داده‌اند.

شرکت کول پد یکی از شرکت‌هایی بود که در پایان سال ۲۰۱۵، از رشد چشمگیر خود سربلند به نظر می‌رسید ولی هم‌اکنون شرایط در کمتر از یک سال برای این کمپانی چینی تغییر کرده است و سود سرشار سال ۲۰۱۵، جای خود را به ضرر دهی سنگین در سال ۲۰۱۶ داده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۵، این شرکت با سودی برابر با ۲٫۳۶ میلیارد دلار هنگ‌کنگ یعنی ۳۸۶ میلیون دلار آمریکا روبرو بوده است ولی این آمار در سال جاری میلادی به ضرر دهی سنگین ۳۸۷ میلیون دلاری بدل شده است.

میزان فروش محصولات اصلی کول پد در طول بازه زمانی ده ماه نخست سال ۲۰۱۶ با افتی ۴۳ درصدی روبرو شده است که این امر یکی از اصلی‌ترین دلایل ضرر دهی سنگین این کمپانی در سال جاری است. البته این ضرر دهی تنها به بخش تلفن‌های همراه این شرکت بازنمی‌گردد بلکه بخش تجارت الکترونیک کول پد نیز با ضرر دهی همراه بوده است تا ساختار مدیریت این شرکت زیر سوال برود.

ارزش هر سهم از این کمپانی در بازار اوراق بهادار به میزان ۱۰٫۷۸ درصد سقوط داشته است و به این ترتیب شرایط برای ادامه کار این شرکت دشوارتر از پیش شده است. شایان ذکر است که تحلیل گران معتقدند که ظهور برندهای جدیدی مانند LeEco در بازار تولید تلفن همراه هوشمند در چین، یکی از دلایل اصلی افت کول پد بوده است.

شایان ذکر است که این برند در طول سال گذشته به‌تدریج به بازار ایران نیز راه یافته بود و با توجه به قیمت مناسب محصولاتش، با استقبال مناسبی در مقایسه با سطح توزیع روبرو گشته بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا