اخبار

فایرفاکس متفاوت با ویژگی های جدید را در IOS تجربه کنید

مرورگر فایرفاکس شمار زیادی از قابلیت های جدید به نسخه iOS خود می افزاید. از طریق هر چه عمیق تر کردن ویژگی ها و قابلیت های نسخه جدید مرورگر فایرفاکس بر روی iOS شرکت Mozilla تلاش کرده تا چشم انداز ها و انتظارات در رابطه با سیستم عامل های تلفن های هوشمند را افزایش دهد.در این راستا این شرکت کوشیده است تا تمرکز خود را بر روی تخصصش یعنی تجربه  مرورگری قدرتمند قرار دهد. فایرفاکس مدت هاست که در صدر مرورگر های دسکتاپ قرار دارد و اخیرا نیز به توانسته است تا در قالب سیستم عامل اندروید، پایگاه کاربران قدرتمندی به دست آورد. تنها در سال گذشته بود که این شرکت موفق شد تا نسخه ای برای iOS ارائه دهد. هر چند این نسخه از منظر قابلیت ها کمی ضعیف به نظر می رسد اما خوشبختانه آخرین نسخه توانسته است تا بسیاری از این نارسایی ها را برطرف سازد.
دلیل آنکه این نرم افزار پرطرفدار و محبوب تا این سالهای اخیر نیز وارد App Store نشد ، ساده است: اپل به هیچ مرورگر ثالثی جز آن هایی که بر پایه موتور WebKit  خود باشند اجازه نمی دهد تا انتشار یابند. و از آنجایی که Mozilla از موتور Gecko خود بهره می برد،  نتیجه آن است که تا کنون Firefox ای برای iPhone ، iPad و یا iPod touch ارائه نشده است.
البته این شرکت تا کنون بار ها از سازندگان Mac درخواست کرده که قوانین خود را تغییر داده و اجازه دهند تا موتور های مرورگر جایگزین نیز در محصولات آنان ارائه شود. البته این اولین شرکتی نیست که چنین درخواستی از اپل کرده است ولی ظاهرا این شرکت سرسختانه در مقابل چنین درخواست هایی مقاومت می کند.  در نهایت اما میلیون ها کاربر پلتفرم های اپل ، برای موزیلا قابل چشم پوشی به نظر نرسیده و این شرکت نسخه های iOS خود را در قالب ساختار های WebKit  ساخت.
البته همه این محدودیت ها ، این نرم افزار را بسیار ضعیف تر از نسخه اندروید خود کرده است. اما به نظر می رسد که نسخه ۵ این محصول توانسته تا قابلیت ها و ویژگی های از دست رفته را تا حد زیادی جبران کند. برای مثال کاربران هم اینک می توانند تا موتور های جستجو مختص وبسایت ها را به فایرفاکس اضافه نمایند که این موضوع شمار فرآهم آورندگان جستجو های از پیش تعیین شده قبلی را افزایش داده است.
 
firefox-screenshot-ios-2-1
 
یک منوی کاملا جدید در سمت راست، امکان مرورگری عمومی آسان را فرآهم آورده است و خوشبختانه کاربران در حال حاضر می توانند صفحات بسته شده اخیر را به سرعت و آسانی به حالت اول بازگردانند. ایکون خانه نیز قابل تغییر و اختصاصی شدن است و به کاربران اجازه می دهد تا وبسایت های مورد انتخاب شان را به سادگی مرور کنند.
همانند همه آپدیت های نرم افزاری،  در اینجا نیز شما می توانید تا تنظیمات استاندارد تعمیرات باگ ها و یا گسترش نسخه ها را با به روز رسانی ها به دست آورید. موزیلا همچنین قول داده است تا مصرف باطری ها هنگام استفاده از فایرفاکس بر روی iOS را بهینه کند، موضوعی که همیشه مورد استقبال است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا