اخبار

فصل آخر ۲۰۱۵ تعداد کاربران نتفلیکس ۶ میلیون افزایش یافت

با پیشرفت فناوری رسانه‌ها نیز در حال دگردیسی هستند، بطوریکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد کاربران سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو هستیم. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط نتفلیکس، این سرویس استریم ویدیویی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۶ میلیون نفر به تعداد کاربران خود افزوده است.

انتشار آمارهای مختلف از میزان افزایش تعداد کاربران سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو در کنار کم بیننده‌تر شدن هرچه بیشتر کانال‌های سنتی تلویزیونی نشان از این دارد که عادت کاربران برای تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی در حال تغییر است. براساس آخرین آمار منتشر شده توسط نتفلیکس، در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۶ میلیون نفر به تعداد کاربران این سرویس اضافه شده است.
اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی نشان از این دارد که نتفلیکس تنها در آمریکا بیش از ۱.۵۶ میلیون کاربر جدید و در سایر کشور‌ها نیز بیش از ۴.۰۴ میلیون نفر به مجموع کاربران خود اضافه کرده است. هرچند اضافه شدن ۶ میلیون نفر به مجموع کاربران نتفلیکس در سه ماه رقم بسیار خوبی به نظر می‌رسد، اما افزایش ۱.۵۶ میلیون نفری کاربران این سرویس در آمریکا در مقایسه با انتظارات وال استریت کمی پایین‌تر است.
با توجه به اینکه نتفلیکس برای مدت زیادی است که در آمریکا فعالیت می‌کند، از این‌رو دیدن اعداد پایین در میزان کاربران جدید اضافه شده به این سرویس چندان نیز دور از انتظار نیست. کارشناسان انتظار دارند تا افزایش میزان کاربران این سرویس استریم ویدیو در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بسیار زیاد باشد. این کمپانی در جریان برگزاری CES 2016 اعلام کرده که در سال جاری میلادی برای آغاز فعالیت در بیش از ۱۳۰ کشور برنامه ریزی کرده است.
با توجه به این موضوع و ارائه‌ی سرویس در کشور‌های بیشتر، باید در انتظار افزایش نجومی کاربران سرویس نتفلیکس باشیم. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برنامه‌های به اشتراک گذاشته شده توسط این سرویس در شماری از کشور‌ها به دلیل محدودیت‌های کپی رایت به گستردگی آمریکا نیست، اما به هرحال باید شاهد جذب مخاطبان بیشتر توسط این سرویس باشیم. در هفته‌های اخیر در زومیت خواندید که نتفلیکس قابلیت دسترسی به سرویس خود را در ایران فراهم کرده است. چین را نیز باید یکی از بازار‌ها با پتانسیل بالا برای این سرویس بدانیم که هم‌ اکنون نتفلیکس فعالیتی در آن ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا