اخبار

فیسبوک و اینترنت رسانی به کل دنیا ، آماده باشید !

یکی از نکات کلیدی در پروژه ی بلند پروازانه ی فیسبوک برای اینترنت رسانی به کل این کره ی خاکی ارتباط لیزری زمین به هوا است تا پهپاد های غول آسای این شرکت همیشه به اینترنت متصل باشند و دیروز شرکت فیسبوک از پیشرفت هایی در این زمینه صحبت کرد.
آزمایشگاه ارتباطات شرکت قیسبوک اقدام به تولید نوعی فرستنده ی سبک نموده اشت که به زیر پهپاد نصب می شود و ارتباط لیزری را با ایستگاه های روی زمین برقرار نگه می دارد.
ایجاد ارتباط مداوم با پهپادی که در ارتفاع ۸۰۰۰۰ پایی پرواز می کند کار ساده ای نیست و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک هم طی سخنرانی خود در کنفرانس جهانی موبایل بر این موضوع تاکید کرد،او این فناوری را این طور توصیف کرد:این کار مثل این می ماند که با یک اسباب بازی لیزری که عمدتا توسط کودکان برای بازی به کار می رود از کالیفرنیا بتوانید یک سکه در یکی از برج های بلند قامت نیویورک را هدف قرار دهید!
هدف از استفاده از فناوری لیزری برای ارتباط بین پهپاد ها و ایستگاه های زمینی ایجاد شبکه ای است که ۱۰ الی ۱۰۰ برابر از ارتباطات رادیویی فعلی که برای هواپیماها استفاده می شود سریع تر است ، فیسبوک به این دلیل لیزر را انتخاب کرده که نسبت به شبکه های رادیویی پهنای باند بیشتری را می تواند پشتیبانی کند اما هدف گیری لیزر یک قسمت حیاتی از این پروسه می باشد.
وزن فرستنده ی لیزری ای که فیسبوک طراحی کرده تنها ۳.۵ کیلوگرم می باشد که با توجه به اینکه پهپاد های این شرکت قرار است تا با هر بار شروع پرواز ماه ها در آسمان بدون فرود پرواز کنند منطقی به نظر می رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا