اخبار

فیسبوک قصد دارد پست های آموزنده تر را در نیوزفید به شما نشان دهد

باز هم نیوزفید فیسبوک خبرساز شده و به نظر می رسد که این بار هم تغییری قرار است در آن صورت بگیرد. ماه پیش بود که این شبکه اجتماعی اعلام کرد به زودی الگوریتم نیوزفید خود را به روز رسانی می کند و اولویت نمایش پست های مختلف از جمله پست های مربوط به دوستان و هم چنین صفحات دچار تغییر خواهد شد. اما این بار فیسبوک چه آپدیتی را برای نیوزفید کاربرانش در نظر گرفته است؟
 
همه کاربران فیسبوک به طور حتم بیشتر وقت خود را در نیوزفید آن سپری می کنند، چرا که تمامی پست ها در آن قابل مشاهده است که البته به گفته فیسبوک ترتیب آن ها بر اساس سلیقه و علاقه مندی های افراد مشخص می شود.
 
این شبکه اجتماعی روز گذشته اعلام کرده که در حال پیاده سازی و اجرای یک سیگنال رتبه بندی جدید است که قادر است پیش بینی کند چه موضوعات و داستان هایی برای کاربران سودمندتر و آموزنده تر است تا آن ها را در نیوزفید بالاتر از موارد دیگر نمایش دهد.
 
فیسبوک به خوبی می داند که کاربران آن هرکدام سلیقه و علایق متفاوتی دارند و به همین دلیل هم از تعدادی از آن ها خواسته تا به داستان های نیوزفیدشان به خوبی نگاه کنند و به آن ها از ۱ تا ۵ نمره دهند. نمره ۱ به این معنی است که پست مورد نظر اصلاً آموزنده نیست و نمره ۵ هم به پست هایی که بسیار آموزنده هستند تعلق می گیرد.
 
نتایج این نظرسنجی نشان داد که عوامل مختلفی در نمره دهی افراد نقش داشته اند؛ از جمله اینکه آیا آن پست خاص به دنیای پیرامون آن ها ارتباطی داشته؟ آیا آن ها را درگیر بحثی کرده است؟ آیا با علایق آن ها سازگار بوده است؟ تمامی این عوامل کمک کردند تا فیسبوک سیستم پیش بینی خود را هوشمند تر کند و بتواند بهتر از آن برای تشخیص آموزنده بودن مطالب برای هر کاربر استفاده کند.
 
باید ببینیم تغییر جدید در نیوزفید موفق می شود تا نظر کاربران فیسبوک را به خود جلب کند یا خیر.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا